تکمیل لیست فولاد با ۴ بازیکن

هورنیوز – سکوت خبری چندروزه‌ی تیم فولاد خوزستان از ابتدای هفته جاری شکسته شد و چرخ نقل‌وانتقالات این تیم با امضای قراردادهای ماتیاس چاگو و عبدالله کرمی به حرکت در آمد تا اسکلت‌بندی فولاد مدل ۹۵ رفته‌رفته در حال شکل گرفتن باشد.

باشگاه فولاد خوزستان در کنار امضای قرارداد با ماتیاس چاگو و عبدالله کرمی، در حال پیگیری مراحل اداری و دریافت مجوزهای لازم برای اضافه کردن ایوب والی و سروش سعیدی به لیست تیم فولاد است تا بدین‌ترتیب خط دفاعی این تیم کامل‌تر شود.

نگاه اجمالی به لیست فعلی تیم فولاد خوزستان، با درنظر گرفتن اضافه شدن والی و سعیدی، این امیدواری را به هواداران فولاد می‌دهد که تیم محبوب خطه جنوب با اضافه کردن حداقل چهار بازیکن دیگر در پست‌های مختلف، آماده‌ی یک فصل آبرومندانه و در شأن نام فولاد خوزستان باشد.

دروازه‌بان
اولین پست مهم در تیم فولاد که نیاز به جذب بازیکن در آن احساس می‌شود، پست شماره یک این تیم است. فولاد در زمان حاضر فقط یک دروازه‌بان به‌نام مهرداد طهماسبی دارد.

این دروازه‌بان بااخلاق که در نیم‌فصل لیگ پانزدهم و در زمستان ۹۴ به فولاد اضافه شده بود، از اولین بازی فولاد در سال ۹۵ درون دروازه این تیم قرار گرفت و در سه بازی برابر تیم‌های صبای قم، سیاه‌جامگان و ملوان موفق به ثبت کلین‌شیت شد.

طهماسبی اما در دو بازی بیرون از خانه مقابل تیم‌های استقلال و نفت تهران ۵ گل دریافت کرد تا فولاد در هر دوبازی بدون امتیاز از میدان خارج شود.

صرف‌نظر از بحث آمار و ارقام، وجود حداقل دو دروازه‌بان آماده در هر تیم لیگ برتری، ضرورتی است که شاید نیاز به یادآوری نداشته باشد و قطعا فولادی‌ها نیز با علم به این موضوع سعی در جذب یک دروازه‌بان طراز اول دارند تا مهرداد طهماسبی یک رقیب جدی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را کنار خود ببیند و این رقابت به آمادگی بیشتر هر دو دروازه‌بان کمک کند.

با توجه به وفور دروازه‌بان در بازار نقل‌وانتقالات و بیرون ماندن چند دروازه‌بان ایرانی، همچنین وجود دروازه‌بان‌های باکیفیت خارجی، به‌نظر می‌رسد که فولاد برای انتخاب یک دروازه‌بان کارنامه‌دار مشکل چندانی نداشته باشد.

ضمن اینکه فولادی‎ها احتمالاً یک دروازه‎بان زیر ۲۳ سال را هم به فهرست سهمیه‎های غیر بزرگسال این تیم اضافه می‎کنند تا در صورت بروز مصدومیت یا محرومیت برای یکی از دو دروازه‎بان بزرگسال، جایگزین آماده در اختیار داشته باشند.

مهاجم هدف
دومین پست کلیدی که فولاد به‌شدت در آن احساس نیاز می‌کند، پست مهاجم هدف است، مهاجمی که بتواند ضربات آخر را در محوطه جریمه حریفان به توپ وارد کند و شادی را به اردوی فولادی‌ها بیاورد.

فولاد خوزستان که از ابتدای لیگ پانزدهم با کمبود چنین مهاجمی روبرو بوده، در نیم‌فصل سال گذشته اقدام به جذب همزمان مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ماها کرد ولی این دو مهاجم در مجموع ۲۲ بازی (۱۳ بازی کوئه‌ماها و ۹ بازی بایرامی) نتوانستند توپ را از خط دروازه حریفان عبور دهند تا فولاد کماکان نیاز به یک بازیکن گلزن در پیشانی خط حمله را احساس کند.

خبرهای رسیده از باشگاه فولاد حاکیست که فولادی‌ها در حال پیگیری شرایط قراردادهای دو مهاجم طراز اول ایرانی و دو مهاجم خارجی دارای سابقه درخشش در لیگ‎های آسیایی هستند.

فولادی‌ها در صورت توافق با باشگاه‌های طرف قرارداد این بازیکنان، زمینه انتقال یک گزینه از بین چهار گزینه موجود را فراهم خواهند کرد اما اگر توافق با باشگاه‌های دیربط حاصل نشد، گزینه‌های دیگری از سوی کادر فنی فولاد به باشگاه معرفی می‌شوند. مربیان فولاد تأکید کرده‌اند اصلا دوست ندارند به بهانه‌ی ضیق وقت سراغ هر بازیکنی بروند، بلکه جذب بازیکن در پست مهاجم باید با دقت صورت بگیرد تا حکایت دورگ کوئه‌ماها برای باشگاه فولاد تکرار نشود.

آخرین سهمیه‎ها
اما تیم فولاد در کنار جذب دروازه‌بان و مهاجم هدف و با در نظر گرفتن اضافه شدن ایوب والی و سروش سعیدی به خط دفاعی و یک جای خالی برای سروش رفیعی، امکان جذب فقط دو بازیکن بزرگسال دیگر را خواهد داشت.

ظاهراً یک نفر از این دو بازیکن از بین نفرات حاضر در اردوی فولاد در کردان کرج انتخاب می‌شود و نفر دوم از بین چند گزینه که مربیان فولاد اولویت بندی کرده‌اند، جذب این تیم خواهد شد تا فولاد ۹۵ برای حضور در لیگ شانزدهم آماده شود.

به‌نظر می‌رسد که اگر برنامه‌های موردنظر کادر فنی فولاد خوزستان مطابق انتظار آن‌ها پیش برود، فولادی‌ها می‌توانند با بودجه‌ای بسیار کمتر از سال گذشته، تیمی بهتر و پویاتر را آماده مسابقات فصل جدید کنند. تیمی که بتواند شور و هیجان را پس از ماه‌ها به سکوهای استادیوم غدیر هدیه کند. باید به انتظار نشست و دید که فولادی‌ها تا چه میزان در جذب بازیکنان حاضر در فهرست خریدهایشان موفق خواهند شد.

 

خوزستان اسپورت

https://hoorkhabar.ir/606491کپی شد!
72