برگزاری نخستین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور در خرمشهر

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: نخستین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور بهمن ماه امسال در این دانشگاه برگزار می‌شود.

مسعود صدری نسب از ایجاد بستر مناسب برای مشارکت و تبادل دانش و اطلاعات بین‌ اساتید، محققان و متخصصان، آشنایی و دستیابی به آخرین یافته‌های علمی، ارزیابی ظرفیت‌های توسعه‌ای و در ‌‌نهایت ایجاد همسویی و هماهنگی در میان محققان و متخصصان حوزه دریایی به عنوان اهداف اصلی برپایی این همایش نام برد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش‌ها در جهت شناسایی معضلات و تنگنا‌ها، ارائه راه حل‌های مناسب و کوشش در جهت اغنای روحیه تحقیق در جامعه علمی و اجرایی کشور برای کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در عرصه علم و دانش افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان جزئی از جامعه علمی کشور و تنها دانشگاه تخصصی علوم دریایی در منطقه جنوب غرب کشور توانسته است در طی سال‌های اخیر با بهره‌ گیری از ظرفیت‌های تحقیقاتی خود همچون اساتید خبره، محققان جوان، تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی و پیشرفته و غیره فعالیت‌های علمی- پژوهشی گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف دریایی به انجام برساند.

وی اظهار کرد: از این رو دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به منظور بررسی ظرفیت‌های توسعه پایدار در تمامی حوزه‌های دریایی و نیل به اهداف یاد شده همایش۲ سالانه ملی تحت عنوان «توسعه پایدار دریا محور» را برگزار می‌کند.

صدری نسب از علوم دریایی، منابع طبیعی دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا و مهندسی دریا به عنوان محورهای قابل بحث در این همایش نام برد.

به گفته همایش مذکور در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه امسال در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/135124کپی شد!
190
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.