فقدان سالن همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی در دو دانشگاه دولتی اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فقدان سالن همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی در دو دانشگاه دولتی اهواز خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی شاپور و شهید چمران اهواز که با حضور حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و اکثریت اعضای هیئت رئیسه هر دو دانشگاه، در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران برگزار شد، ابراهیم ایدنی در سخنانی اظهار داشت: زندگی و حیات هر دو دانشگاه حیات مشاعی است و بسیاری از مشکلات مثل ظروف مرتبطه، می‌توانند به همدیگر سرایت کنند. بنابراین لزوم همفکری، همراهی و اتخاذ سیاست‌های مشترک در قبال مشکلات انکارناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به وجود زمینه‌های مشترک متعدد کاری در حوزه‌های آموزش و پژوهش، گسترش این حوزه‌ها را سبب ساز گسترش حوزه‌های معرفتی و شناختی قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین در خصوص مشکلات مطرح شده توسط رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، در خصوص مشکلات کوی اساتید، اظهار داشت: با توجه به اسکان درصد کمتری از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این کوی، طبعا” بار ارجاعی این مشکلات به دانشگاه ما کمتر است و بسته به قدرالسهم و میزان مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قول همکاری مساعد در این زمینه را می‌دهیم.

ایدنی ‌وجود الگوی معماری یکسان در کوی اساتید دانشگاه را مهم و توجه بیشتر به این منطقه را در قالب کارگروه مشترک مدیریت‌های پشتیبانی هر دو دانشگاه عملیاتی دانست.

وی همچنین آمادگی این دانشگاه برای احداث پارکینگ استخر در منطقه روبروی آن در صورت در اختیار قرار دادن زمین توسط دانشگاه شهید چمران را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عدم وجود سالن همایش‌ها و کنگره‌های بین المللی در دو دانشگاه را ضعفی عمده برشمرد و آمادگی دانشگاه برای سرمایه‌گذاری مشترک در ساخت مجتمعی عظیم و با پتانسیل برای میزبانی کنگره‌های بین‌المللی و کشوری در صورت واگذاری زمین توسط دانشگاه شهید چمران در اراضی بلااستفاده این دانشگاه و در پردیس دانشگاهی را اعلام کرد.

در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه شهید چمران نیز ضمن خوش آمدگویی به مدعوان و تبریک ماه مبارک رمضان، خواستار برقراری جلسات مشترک بیشتر مسئولین هر دو دانشگاه و استمرار این جلسات برای تعریف همکاری ها و حمایت های دو جانبه در حوزه‌های مشترک کاری و حل و فصل مسائل و مشکلات فی مابین دو دانشگاه شد.

محمد رعایایی با ذکر پاره ای از مشکلات موجود مانند مشکلات کوی اساتید دانشگاه از جمله فضای سبز، حراست، استاندارد و یکدست نبودن ساخت و سازها، کمک به بهسازی و توسعه ساختمانی مسجد کوی گفت: رفع مشکل پارک خودروهای مراجعان به استخر دانشگاه در دو طرف خیابان که احتمال رخداد حادثه ترافیکی را بالا می‌برد، اتخاذ راهکارهایی جدید برای حل مشکل مسکن اعضای هیئت علمی و ایجاد شهرک‌های جدید مسکونی مرفه و در خور شان برای آنها، نیازمند همکاری و مشارکت هر دو دانشگاه است.

https://hoorkhabar.ir/126656کپی شد!
119
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.