استاندار خوزستان تاکیدکرد: لزوم توجه به آموزش و اعمال مقررات رانندگی در جاده‌ها

استاندار خوزستان ضمن ابراز تاسف از حوادث و تلفات رانندگی در محورهای مختلف استان، بر لزوم ارایه آموزش و اعمال مقررات رانندگی در جاده‌ها تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست ایمنی راه‌های استان که امروز، ۱۷ تیرماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: ‌در حال حاضر یکسری رفتارها و ناهنجاری‌هایی در جامعه حاکم شده است که این مسایل ارتباط چندانی با پول و امکانات ندارد.

وی افزود: باید به مساله رانندگی و حوادث ناشی از آن در استان از زاویه دیگری نگاه کنیم و جایی برای تعلل کردن نباید باقی گذاشت.

مقتدایی تصریح‌کرد: باید از اختیارات، امکانات و قدرتی که داریم استفاده کنیم؛ مثلا می‌توانیم برای خودروهای باری سرعت محدود و سبقت ممنوع اعمال کنیم و این مساله نیاز به پول ندارد.

وی عنوان‌کرد: ‌آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما می‌توانند در بحث آموزش در زمینه کاهش حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی جاده‌ها تاثیرگذار باشند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: اگر متخلفان و رانندگان متخلف در محدوده‌هایی همچون بندر، پتروشیمی و فولاد فعالیت و تردد دارند باید آن‌ها را متوقف کنیم. شاید میزان شهروندان خطا کار ما ۱۰ درصد از کل جامعه باشند اما چرا باید برای ۹۰ درصد مابقی افراد محدودیت ایجاد کنیم.

در ادامه نصرالله دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ‌شرایط جاده‌ها و نگهداری از آن به گونه‌ای است که بخش عمده این اقدامات هزینه‌بر است.

وی افزود: ‌با گذشت ۴ ماه از سال جاری هنوز ریالی و تنخواهی به ما داده نشده است در حالی که ما به این پول برای برخی اقدامات نیاز داریم؛ اگر هزینه‌های جاری ما به تاخیر بیفتد در اقدامات ما تاثیر مستقیم دارد اما سعی ما این است که در کنار مشکلات موجود، خدمات خود را همچنان حفظ کنیم.

در این نشست همچنین مسعود مصدقی‌زاده، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان اظهارکرد: ‌از سال‌های گذشته تاکنون برای تحقق ارتقای ایمنی راه‌ها همواره موضوع امکانات و مسایل سخت‌افزاری مطرح بوده است اما این مسایل به دلیل هزینه‌بر بودن، هیچ زمانی محقق نشده‌اند.

وی گفت: اعتقادم این است که استاندار خوزستان بر لزوم انجام اقدامات زودبازده در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها تاکید دارد که باید در کنار این اقدامات، مطالعاتی نیز صورت بگیرد. ‌۴۵ درصد تصادفات استان در ۵ محور استان صورت می‌گیرد که علت اصلی ۷۰ درصد این تصادفات نیز سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.

مصدقی‌زاده تصریح‌کرد: ‌در همین راستا در جاده‌های استان ۱۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت نصب شده که از طریق این دستگاه‌ها با همکاری پلیس، ‌تخلف و قبض جریمه به درب منزل متخلف ارسال می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/123336کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.