افتتاح پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حیدری در دومین روز نمایشگاه قرآن

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن اهواز پدیده فرهنگی مبارکی است، بر نقش پررنگ مطبوعات خوزستان در ترسیم زیباتر این عرصه فرهنگی تاکید کرد.

شب گذشته و در حاشیه دومین روز هشتمین نمایشگاه قرآن اهواز پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله محسن حیدری راه‌اندازی شد.

وی در نشستی خبری که بدین منظور برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی این پایگاه گفت: این پایگاه اطلاع‌رسانی شامل مباحث فکری و علمی در حوزه و دانشگاه، تالیفات، اخبار و زندگی نامه است.

آیت الله حیدری هدف از راه‌اندازی این پایگاه را خدمت فرهنگی به جامعه عنوان کرد و افزود: در عرصه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن قرار داریم و نباید در این میان منفعلانه با دشمن برخورد کرد، بلکه هرشخصی بنا بر ظرفیت و توانایی خود باید در این عرصه گام بر دارد، بر این اساس احساس وظیفه کرده و این پایگاه اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شد.

وی نمایشگاه قرآن اهواز را پدیده فرهنگی مبارکی دانست و گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور ناشران استانی و برون‌استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی برای ارائه محصولات فرهنگی هستیم. این نمایشگاه مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفته و باید از دست‌اندرکاران آن تشکر کرد.

آیت الله حیدری نقش مطبوعات خوزستان در ترسیم زیباتر این عرصه فرهنگی را پررنگ دانست و افزود: مکان نمایشگاه قرآن محدود است. برای بر طرف کردن این نقیصه پیشنهاد برپایی نمایشگاه در فصول مختلف به مناسبت‌های متفاوت به مسئولان داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در زمینه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی ادامه داد: در این پایگاه بیش از ۱۴۰ مقاله، کتاب و رساله که در داخل و خارج از کشور چاپ شده، ارائه شده است.

لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسند و مفتخر هستیم که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله حیدری در زمینه‌های فرهنگی و دینی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با نگاه اجمالی به علمای استان خوزستان، به تعبیر امیرالمومنین(ع) آنها بهترین ارفاد هستند، افزود: به حقیقت در شرق و غرب این کره خاکی علمایی همانند علمای شیعه و جود ندارند که هم در میدان جنگ حاضر باشند و هم در زمینه‌های دینی حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان گفت: رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله حیدری این نوید را می‌دهد که ارتباطات شیعیان خوزستان با دیگر مجامع اسلامی گسترده‌تر شود.

منصوری با ارائه پشنهادی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ارسال پیامکی برای  اطلاع‌رسانی هموطنان از آثار آیت‌الله حیدری گفت: گسترش زبان‌های این پایگاه اینترنتی به عربی، انگلیسی و اردو می‌تواند در امر ایجاد روابط گسترده تاثیر شایانی داشته باشد.

وی در پایان بر نقش بسزای این پایگاه اطلاع‌رسانی در زمینه‌های فرهنگی و دینی تاکید کرد.

https://hoorkhabar.ir/122324کپی شد!
141
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.