۵۵ درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی اهواز اعمال شد

مدیر عامل تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه اهواز در مقایسه با کلانشهرهای هم‌سطح خود ۸ هزار تاکسی زرد خورشیدی نیاز دارد، گفت: ۵۵ درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی اهواز با نصب طرح جدید نرخ‌نامه اعمال شد.

موسی ممبینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: امر حمل و نقل در همه دنیا به صورت یک شغل حائز اهمیت است که با توجه به تقاضای سفر در همه کشور و گرمای استان خوزستان این تقاضای سفر در اهواز بسیار است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در اهواز مظلوم واقع شده است، افزود: حمل و نقل درون شهری و علی‌الخصوص تاکسیرانی مانند گوشت قربانی است که هر تکه‌ای در جهت اهداف عده‌ای به کار گرفته می‌شود که در این میان شهروندان اهوازی هستند که متضرر می‌شوند.

ممبینی گفت: تاکسیرانی مدیریت و نظارت تاکسی در اهواز را بر عهده دارد ولی به دلیل بی‌توجهی به قانون این نظارت و مدیریت بر حمل و نقل درون شهری با کندی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل تاکسیرانی اهواز تصریح کرد: کشور ما نقطه استراتژیک برای همسایه‌ها و استان خوزستان به عنوان پیشانی خدمات و پایلوت خدمات شهرستان ضرورت دارد که از حمل و نقل پویا و جوان به صورت نهادینه و قانونی و متناسب با تقاضای مردم و مسافر برخوردار باشد و باید تا جایی پیش رفت که رضایت مردم فراهم شود.

وی یادآور شد: اهواز یکی از هشت کلانشهر کشور است که از لحاظ عرصه و مساحت به کلانشهر شیراز نزدیک است، در حالی که در شیراز ۱۲ هزار تاکسی زرد خورشیدی و در اهواز تنها سه هزار و ۸۹۰ تاکسی وجود دارد، برخی از این تاکسی‌ها نیز به دلیل فاقد بودن استاندارد درحال خارج شدن از چرخه حمل و نقل هستند که این تعداد جوابگوی جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اهواز نیست.

ممبینی بیان کرد: در اهواز به دلیل پروژه‌های ملی، مهاجرپذیر و چهارفصل بودن تقاضای مسافرت درون شهری زیاد است که در نهایت وجود مسافربر شخصی در اهواز نیز نسبت به کلانشهرهای دیگر کشور بسیار است.

مدیر عامل تاکسیرانی اهواز گفت: زمان توقف شهروندان در اهواز به دلیل شرایط آب و هوایی نمی‌تواند طولانی باشد و در صورت اجازه تردد مسافربرهای شخصی مشکلات امنیتی افزایش می‌یابد، لذا فراخوان ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی و تبدیل به تاکسی در اهواز منتشر شد که طی آن حدود ۹ هزار تاکسی وارد چرخه حمل و نقل شهر شد.

وی با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل اهواز باید از حالت سنتی خارج شد و به سمت مکانیزه حرکت کرد، ادامه داد: برای نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در تاکسی‌های اهواز نیاز بود این دستگاه‌ها با هزینه شخصی تاکسیران باشد که به دلیل بالا بودن قیمت آن، تهیه دستگاه فعلا لغو شد، مگر اینکه دولت برای خرید دستگاه‌های کارت‌خوان همکاری کند.

ممبینی بیان کرد: در سال ۸۷ طبق ماده ۲ قانون توسعه به صراحت مقررات مشخص شده و قانون شکنی‌های سازمان معدن، صنعت و تجارت در این زمینه مشاهده می شود. این سازمان از سال ۸۷ تا ۹۰ از این قانون تبعیت نکرده و ایجاد اخلال می‌کند که سه مرتبه افزایش نرخ آژانس‌های تاکسی از این موارد است؛ این اقدام از نظر تاکسیرانی اهواز غیرقانونی است و تعیین نرخ باید برعهده شورای شهر باشد چرا که متولی حمل و نقل مسافر در شهرها شهرداری ها هستند.

مدیر عامل تاکسیرانی اهواز یادآور شد: طرح ورود خودروهای پلاک اروند به شهر اهواز از سفر دوم دولت دهم به اهواز درخواست شد که در دولت یازدهم نیز این امر پیگیری و با استقبال استاندار خوزستان مجوزهای لازم اخذ شد، در این زمینه تفاهم نامه‌هایی منعقد شد که در این خصوص به دنبال خودروی سازگار با شرایط آب و هوایی اهواز هستیم.

وی تصریح کرد: سری نخست خودروهای پلاک اروند که شامل ۲۰۰ دستگاه ون و ۸۰۰ دستگاه سواری است، نیمه نخست سال‌جاری وارد اهواز می‌شود.

ممبینی در خصوص تامین سوخت تاکسی‌های اهواز گفت: خوشبختانه در اهواز کمبود جایگاه سوخت CNG وجود ندارد و در برخی جایگاه‌ها نازل‌های ویژه تاکسی در نظر گرفته شده است.

https://hoorkhabar.ir/120691کپی شد!
155
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.