مدیرعامل نفت‌آبادان: در حال بررسی عوامل عدم‌صعودمان به لیگ‌برتر هستیم/در رده پایه به اهداف‌مان رسیدیم

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان می‌گوید اگرچه در رده سنی بزرگسالان به هدف‌مان که صعود به لیگ برتر کشور بود، نرسیدیم اما در رده پایه‌، اهداف‌مان محقق شد.

 

ناصر گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا در ارزیابی اش از عملکرد تیم های این باشگاه در رده های سنی مختلف و لیگ های فوتبال کشور، اظهار کرد: باشگاه نفت آبادان سال گذشته در هفت رده سنی در لیگ های کشور تیم داشت و با توجه به برنامه ریزی هایی که شده بود، این تیم‌ها کار خود را انجام دادند.

وی بیان کرد: برای هر بخش سیاستگذاری شده بود. در بین این هفت تیم، تیم بزرگسالان مان در لیگ یک حضور داشت که نتوانستیم به هدفمان که صعود به لیگ برتر بود، دست پیدا کنیم که در جای خودش باید مسایل و مشکلاتی را که باعث شد نتوانیم به هدف مان برسیم، بررسی شود.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: دیگر تیم بزرگسالان باشگاه هم به نام صنعت نفت نوین در لیگ دسته ۲ کشور حضور داشت و با توجه به اهدافی که برای این تیم داشتیم، در ابتدای فصل سیاست مان این بود که این تیم را طی یکی دو سال آینده با پشتوانه بومی‌گرایی، بومی‌سازی کنیم. در همین راستا میانگین سنی این تیم را به زیر ۲۵ سال رساندیم. دیگر هدفمان هم این بود که تیم در لیگ ۲ کشور حفظ شود که به آن رسیدیم. در کل نزدیک به ۸۵ درصد تیم بومی بود و برای رسیدن به لیگ یک تلاش هم کردیم اما تحقق پیدا نکرد. برای سال آینده نیز باید دید تصمیم هیات مدیره چیست تا طبق آن برنامه ریزی دقیق تری انجام دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه در تیم های پایه مان به آن اهدافی که مد نظرمان بود، رسیدیم. ما هدف مان این بود که سهمیه تمام تیم‌هایمان در لیگ های برتر کشور حفظ شود که خوشبختانه همین طور هم شد. هدف ما پرورش بازیکن هم بود که بین ۱۰ تا ۱۵ بازیکن تیم های پایه ما به اردوهای تیم های ملی پایه کشور دعوت شدند که این حاصل کار بسیار خوب و ارزشمند آکادمی فوتبال ما بود. همچنین دیگر هدف ما در تیم های پایه مان خروجی این تیم بود تا بازیکنان پله به پله شرایط حضور در مسابقات را داشته باشند تا در نهایت بازیکنان تیم امیدمان با شش، هفت سال کار کردن و فراهم شدن شرایط، به تیم اصلی مان تزریق شوند. به اعتقاد خود من و مجموعه باشگاه، تیم های پایه مان خوب کار کردند، هزینه های خوبی هم برای این تیم ها صرف شد و انشاءالله این شرایط تداوم داشته باشد تا به خواسته باشگاه و هواداران که بومی‌سازی تیم‌ها است، دست پیدا کنیم. البته ما این کار را آغاز کرده ایم و به امید خدا تا چند سال آینده، جواب می دهد.

گودرزی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه شد که تیم نفت آبادان باوجود این که نتایجی خوبی کسب می‌کرد، از صعود به لیگ برتر بازماند؟ گفت: به هر حال عوامل مختلفی وجود داشت که ما در حال بررسی این عوامل هستیم. تیم ما سال گذشته نزدیک به ۶۰، ۷۰ درصد و شاید هم نزدیک به ۸۰ درصد تغییر کرد و بازیکنانی را که در لیگ برتر داشتیم و قراردادشان هم تمام شده بود و اصلا تمایل نداشتند که در لیگ یک بازی کنند، از دست دادیم و در ادامه هم تا تیم خواست به هماهنگی برسد و شرایطش مهیا شود، زمان برد.

وی ادامه داد: البته در ادامه، شرایط بهتر شد و البته یکسری مشکلات هم برای تیم در طول فصل به وجود آمد که توانستیم آن‌ها را برطرف کنیم و شرایط آن را به جایی رساندیم که توانستیم به عنوان تنها تیم لیگ یکی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برسیم. در لیگ دسته یک هم شرایط‌مان خوب و جزو سه تیم بالای جدول بودیم و با تیم ابتدای جدول فقط سه امتیاز اختلاف داشتیم ولی باتوجه به ۱۰ امتیازی که در خانه از دست دادیم، شرایط تغییر کرد.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی هم در نتیجه نگرفتن تیم تاثیرگذار بود؟ عنوان کرد: این موضوع می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه نگرفتن تیم باشد ولی نمی شود هم چیز را گردن مشکلات مالی گذاشت، چرا که تمام باشگاه‌ها این مشکلات را در سال‌های گذشته داشته اند و قطعا تاثیر آن، آنچنان نخواهد بود.

وی بیان کرد: نمی دانیم که چرا بازیکنان مان یکباره بی انگیزه شدند، البته ما در جام حذفی که بودیم چند بازی با فاصله های پنج روزه، آن هم به شهرهایی که دو پروازه بود، انجام دادیم که همین موضوع روی شرایط جسمی بازیکنان خیلی تاثیر گذاشت. همچنین ما از داوری هم ضرر کردیم و این مورد هم در عملکردمان تاثیرگذار بود.

گودرزی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته هدف باشگاه از همان ابتدا صعود به لیگ برتر بود یا خیر؟ گفت: بله، هدف‌مان صعود بود. به هر حال برای لیگ برتری شدن باید شرایط فراهم و تمام عوامل مهیا باشد. قطعا یکسری عوامل مهیا نبوده است که نتوانستیم به لیگ برتر صعود کنیم. در هر صورت برای سال جدید باید برنامه‌ریزی کنیم. در حال برنامه‌ریزی هستیم و قرار است این هفته جلسه هیات مدیره برگزار شود و اگر اهداف و برنامه‌هایمان به تصویب برسد، انشاءالله با قدرت کارمان را شروع می کنیم.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که در بازی‌های پایانی، قاسم‌پور از هدایت تیم کنار رفت، علت این اقدام چه بود؟ توضیح داد: در سه دیدار پایانی لیگ که تیم ما دیگر شانس صعود نداشت، با قاسم‌پور به صورت توافقی فسخ قرارداد کردیم و با توجه به این‌که نمی خواستیم هزینه اضافی به باشگاه تحمیل شود، بهنام سراج را که از بازیکنان خوب و مربی تیم هم بود، به عنوان سرمربی انتخاب کردیم که او هم کار خود را به خوبی انجام داد. به هر حال برای فصل آینده هم باید دید شرایط به چه صورت است و سپس درخصوص انتخاب کادر فنی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: به هر حال همان‌طور که کارمان را با قاسم‌پور دوستانه شروع کردیم، دوستانه هم از هم جدا شدیم. قاسم‌پور از مربیان بسیار بزرگ و خوب ایران است. او هم به همراه کادر فنی‌اش تمام تلاشش را کرد و جا دارد از زحمات او قدردانی کنیم. به هر حال قسمت نبود امسال همراه با تیم به لیگ برتر صعود کند.

https://hoorkhabar.ir/11022کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.