حمایت مرکز رشد دانشگاه علوم دریایی خرمشهر از ۱۰۰ ایده برتر اقتصادی

رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: این مرکز از طرح توان‌افزایی جوانان مستعد آبادان و خرمشهر که با هدف کشف استعدادهای خلاق و کارآفرینانه، ترغیب جوانان برای ارایه ایده‌های نو، پرورش ایده‌ها و درنهایت ایجاد و تثبیت کسب و کارهای جدید در این منطقه برگزار می شود، حمایت می‌کند.

 

دامون رزم‌جویی اظهارکرد: متولی اصلی این طرح منطقه آزاد اروند است و توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با همکاری مؤسسه بهار خرمشهر و با هدف اشتغال‌زایی برای جوانان و زنان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجربیات مرکز رشد در برگزاری جشنواره ایده تا عمل، قرار شد پارک علم و فناوری استان فناوری و مرکز رشد نیز در برگزاری این طرح در زمینه تبلیغات و نیز اجرای دوره‌های آموزشی مشارکت کند.

رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح‌کرد: از افرادی که در جشنواره ایده تا عمل شرکت کرده بودند با ارسال رایانامه دعوت شد تا در این فراخوان که تا ۳۱ تیرماه مهلت دارد، شرکت کنند.

رزم‌جویی ادامه‌داد: همچنین در برگزاری کلاس‌ها نیز برای صاحبان ۱۰۰ ایده منتخب یک دوره آموزشی دو ماهه در خصوص مسائل مرتبط با ایده، مشکلات، بازاریابی و تجاری‌سازی و طرح ایده برگزار خواهد شد که این افراد در صورت موفقیت در این مرحله، از حمایت و مزایای مالی منطقه آزاد اروند برخوردار خواهند شد؛ مرکز رشد نیز ایده‌های موفق را جذب می‌کند تا از تسهیلات مرکز در راستای تجاری شدن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که فراخوان ۱۰۰ ایده برتر در ۱۰ زمینه اقتصادی منتشر شده است، گفت: زمینه‌های کشاورزی اقلیمی، خوشه خرما، خوشه آبزی، خوشه نیشکر، بنادر آزاد و بازرگانی، صنایع پایین دستی قطب‌های صنعتی استان، گردشگری، ورزش و هنر، صنایع دستی و دامداری برای ثبت ایده ارایه شده است و اولویت اول ما این است که این طرح را به صورت سالانه برگزار کنیم.

رزم‌جویی دومین اولویت را ارائه آموزش‌های علمی و بدون سعی و خطا به افراد برای ایجاد کسب و کار عنوان‌کرد و افزود: اولویت‌ سوم مرکز نیز ارایه تسهیلات مالی و اعتباری به افراد واجد شرایط و برقراری ارتباط با سازمان‌ها و شهرداری‌ها است.

رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: این جشنواره با همت بنیاد توسعه زنان برگزار می‌شود اما نیاز است نقش مرکز رشد در این مسأله پر رنگ‌تر شود و چنین جشنواره‌هایی از سوی مرکز رشد برگزار شود زیرا هم فضای مورد نیاز و اساتید خوبی در اختیار داریم.

وی به همکاری منطقه آزاد اروند برای فراگیرکردن اقتصاد دانش‌بنیان اشاره‌ و عنوان‌کرد: منطقه آزاد اروند در زمینه حمایت از اشتغال‌ خوب عمل کرده است و می‌تواند به تنهایی متولی بحث اشتغال جوانان در خرمشهر و آبادان باشد.

رزم‌جویی در خصوص تعداد طرح‌ها و ایده‌های دریافتی در این جشنواره، گفت: تعداد افرادی که ایده‌های خود را ثبت‌ کرده‌اند به اطلاع مرکز رشد نرسیده ولی تصور می‌کنم با توجه به وجود معضل بیکاری در سطح جامعه که بیشتر هم شامل زنان می‌شود، در چنین جشنواره‌هایی باید بیشتر روی زنان و جوانان تمرکز کرد زیرا زنان می‌توانند در کسب و کارهای کوچک حتی در سطح خرد و غیر علمی موفق‌تر باشند.

به گزارش ایسنا جوانانی که ایده‌های اقتصادی مولدی برای اجرا در منطقه آزاد اروند دارند می‌توانند با مراجعه به آدرس www.idea.foundationed.net ایده‌های خود را به ثبت برسانند؛ مهلت ثبت ایده‌ها در این وب‌سایت تا ۳۱ تیرماه ۹۳ اعلام شده است.

https://hoorkhabar.ir/105224کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.