بانک های ملت و ملی به تعهدات قرارداد خود عمل نکرده اند

هورنیوز – علی بیوس مدیر عامل کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ سرمایه گذار با مبلغی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال شرکت قند و تصفیه شکر اهواز را با تمام خرابی ها خریداری و تحویل گرفت تا بتواند با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری سال های گذشته اشتغال و رونق تولید را در عمل اجرایی نماید.

 

وی بیان کرد: شرایط در کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز در زمان تحویل به ما دقیقا شبیه مناطق جنگ زده بود.

 

او افزود: مساحت شرکت با منازل سازمانی و محوطه ۴۰ هکتار است و کارخانه را با این انگیزه خریدیم تا صنعت خوابیده ای را زنده کنیم و وقتی وارد آن شدیم دیدم می شود آن را دوباره احیا کرد.

 

مدیرعامل تصفیه شکر اهواز با بیان این که وقتی ما آمدیم کارگران کارخانه ۴۰ ماه بود که حقوق نگرفته بودند، تصریح کرد: چیزی که تحویل گرفتیم با چیزی که پیش بینی کرده بودیم بسیار متفاوت و کارخانه خراب تر از آن بود که پیش بینی می کردیم.

 

وی گفت: در طی این ۳ سال با عملیات بازسازی و نوسازی شرکت توانسته به چرخه تولید باز گردد و این امر با تلاش و کوشش نیروهای خدوم شرکت امکان پذیر نبود.

این مقام مسئول افزود: در طی این سه سال مبلغی بالغ بر ۳۰۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه نوسازی و تعمیرات شرکت شد و هم اکنون در حال بهره برداری و مصرف چغندر و تولید شکر از چغندر قند هستیم.

 

بیوس خاطرنشان کرد: شرکت تولیدی قند اهواز یکی از بزرگترین شرکت های تولید شکر در استان خوزستان است که میتواند در احیای چغندرکاری در استان نقش بسزایی را ایفا کند.

 

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ از طرف بانک ملت و ملی شرکت تولیدی قند و تصفیه شکر اهواز به مزایده گذاشته شد و هم اکنون این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است اما متاسفانه بانک های ملت و ملی به تعهدات قرارداد خود عمل ننموده و این شرکت متحمل مشکل و ضررهای بسیاری گردیده است و یکی از این مشکلات مسدودی کلیه حساب های شرکت است که ما را در پرداخت دستمزد ها و خریداری اجناس مصرفی با مشکل مواجه کرده است.

این مدیر بخش خصوصی تصریح کرد: ادامه مسدوی حساب ها این شرکت را در راه تعطیلی مجدد می گذارد و معیشت ۳۰۰ کارگر این شرکت را تحت تاثییر قرار خواهد داد.

 

او خاطر نشان کرد: با توجه به مفاد قرارداد فی مابین مالکین این شرکت و بانک های ملت و ملی بانک ها از اجرای مفاد این قرارداد سر باز زده و رفع مشکلات پیش آمده فقط با دستان توانمند قوه قضاییه میسر خواهد بود.

 

وی گفت: از قوه قضاییه و ارگان های ذیربط تقاضامندیم با توجه به اهمیت این موضوع هر چه سریعتر به تخلف بانک ها ورود کرده تا این شرکت بتواند طرح های توسعه خود را جرایی کنند.

 

بیوس با اشاره به این که افزایش نرخ ارز باعث گرانی تجهیزات و مواد اولیه شد، تصریح کرد: در سال گذشته بابت قطع گاز در فصل زمستان مشکلی نداشتیم و شرکت گاز همکاری خوبی با ما داشت، اما به دلیل نوسانات برق خسارت های زیادی به ما وارد شد و امیدواریم شرکت توزیع برق اهواز جهت رفع قطعی برق این شرکت تلاش نماید تا این صنعت با تولید خود یکی از مشکلات استان را که بیکاری است را در حد توان حل نماید.

 

شرکت تولیدی قند و تصفیه اهواز در کیلومتر ۱۴ جاده دغاغله قرار گرفته و هم اکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر کارگر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

https://hoorkhabar.ir/712607کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.