امام خمینی (ره) هویت‌ بخش ملت ایران است/ انقلاب اسلامی همچنان در مسیر آرما‌های خود حرکت می کند

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه طی این چند سال اخیر انقلاب اسلامی به دلیل اشکالات برخی از عملکرد‌های دولت‌ها و مسئولان اجرایی تا حدودی از آرمانهایش فاصله گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق آرمان‌های انقلاب را تبیین کرده‌اند. آرمان‌های انقلاب اسلامی مواردی، چون عدالت اجتماعی، توجه به اقشار ضعیف و متوسط جامعه، استقلال، حفظ و تقویت هویت ملی کشور، عدم وابستگی به کشور‌های دیگر، اقتدار و حکومتداری بر مبنای مردم‌سالاری دینی که همه این موارد نشان می‌دهد که ارکان نظام هنوز بر باورهایشان ایستاده‌اند، انقلاب اسلامی همچنان در مسیر آرما‌های خود حرکت می‌کند و مردم نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند.

 

یوسفی افزود: مردم ما هم‌اکنون در تعیین سرنوشت کشورشان مشارکت می‌کنند البته ممکن است که برخی ادعا کنند که در کشور ما انتخابات آزاد نیست و بحث رفراندوم را مطرح کنند. اما زمانی که می‌خواهیم در مولفه حکمرانی پیشنهادی را بر پایه دموکراسی به حکمرانان بدهیم، باید یا براساس مبانی دموکراسی و یا براساس تجربه عمل کنیم. کشور‌هایی که با توجه به مبانی دموکراسی عمل می‌کنند ابتدا یک چهارچوب را برای حکمرانی خودشان در نظر گرفته‌اند. این چهارچوب می‌تواند به انواع و اقسام تعاریف در نظر گرفته شده برای حکمرانی، تعیین شود البته پایه‌اش باید براساس رای مردم باشد. الآن باید ببینیم کدام کشور دنیا هر ۲سال یا هر ۱۰سال یک بار رفراندوم برگزار می‌کند؟ یا در مسائل اجرایی رفراندوم به معنی این است که مسئله را مستقیم به رای بگذاریم یا مردم با واسطه درباره آن تصمیم بگیرند؟

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تقریبا هر ۸ سال یا زیر ۱۰سال یک فکر سیاسی را با توجه به رای‌گیری‌های مختلف وارد عرصه حکمرانی می‌کنیم. حال همین را با نوع حکمرانی در برخی از کشور‌های دیگر دنیا مقایسه کنید. در آن کشور‌ها دو یا چند حزب مشخص هر چند سال یک بار برای رای‌گیری کاندید می‌شوند و غیر از اعضای آن دو یا چند حزب بزرگ، هیچ کس دیگری نمی‌تواند کاندید انتخابات شود یا اگر هم کاندید شود، عملا در جریان رای‌گیری به نوعی از فرآیند خارج می‌شود. انتخابات در برخی از کشور‌هایی که همچون ایالت متحده آمریکا ادعای دموکراسی دارند، با رای الکترال و نه رای مردم برگزار می‌شود. دولتمردان آن کشور‌ها اسم رای الکترال را رای نخبگانی گذاشته‌اند و معتقدند که جامعه، جامعه‌ای طبقاتی است.

 

یوسفی درباره میزان دست‌یابی به آرما‌ن‌های انقلاب اسلامی تا کنون توضیحاتی ارائه داد و گفت: ما در بحث عدالت اجتماعی کارمان را شروع کردیم، اما با هدف نهایی که تمدن اسلامی است فاصله داریم که باید گام‌های بیشتری برای رسیدن به آن برداریم.البته باید بگویم حرکت به جهت استقلال و هویت ملی و تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و حرکت به سمت وحدت ملی در کشور ما توسط مردم انجام می‌شود البته ممکن است که اشکالاتی وجود داشته باشد، اما جهت‌گیری، جهت‌گیری مناسبی است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) به واسطه انقلاب اسلامی به ما هویت داد و در ادامه مسیر رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه ایشان بود آن هم در زمانی که می‌بینیم هنوز کشورهای مرتجع در منطقه وجود دارند. ما اگر می‌خواهیم به آن عدالت که جزو آرمان‌های انقلاب است دست یابیم بایستی اتحاد را حفظ کنیم که تاکید امام راحل بر حفظ وحدت کلمه بود. هرچه قدر از تفکر اصیل امام راحل فاصله بگیریم مشکلات مختلفی را شاهد خواهیم بود.

https://hoorkhabar.ir/712612کپی شد!
69