پذیرش بدمسکنی به جای پرداخت اجاره بهای بالا

هورنیوز – مستاجرانی که از پس اجاره بها در کلانشهرها برنمی آیند تصمیم بر جایگزینی راه‌های غیر منطقی برای معضل مسکن خود هستند وقتی صحبت از زندگی در کانکس شنیده می‌شود، ذهن بسیاری از مردم به سمت شرایط اضطراری مثل شرایط سیل و زلزله زدگی می‌رود. در این شرایط اسکان بازماندگان در کانکس چندان عجیب و غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. اما افزایش غیرقابل مهار قیمت اجاره مسکن تا حدی است که برخی افراد مجبور به کانکس نشینی شده اند.

 

مرتضی افقه، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت اجاره بها گفت: در بخش مسکن جهش وحشیانه صورت گرفته است که اقشار متوسط دیگر نمی‌توانند خانه اجاره کنند چه برسد به خرید خانه بعید است که در کوتاه مدت بتوان مشکل مستأجران را برطرف کرد با توجه به تورم موجود در کشور بحران‌های اقتصادی یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: بحران مسکن از یک دهه بی تدبیری ایجاد شده است و مهاجرت‌هایی که از روستا به کلانشهرها انجام شد و کانکس نشینی و پشت بام خوابی تبعات مهاجرت‌های روستا به شهرها است به جای اینکه روستاها را جایی برای زندگی کنیم مردم را از روستاها فراری داده‌ایم.

 

کدرهگیری رایگان برای مستأجران

معاون مسکن و ساختمان عنوان کرد: سامانه املاک و مستغلات اولین سامانه رایگان برای موجر و مستأجر است. این سامانه نخستین سامانه اجاره بها بین موجر و مستأجر است و در فاز اول آن مختص اجاره بها است و به مرور سامانه خرید و فروش هم اضافه خواهد شد. در این سامانه مشخصات موجر و مستأجر ثبت و یک فردی به عنوان شاهد معرفی می‌شود.

 

این مقام مسئول افزود: کد رهگیری برای بنگاه‌های مشاور املاک فعال است در حال حاضر دو کد رهگیری داریم هم از این سامانه می‌شود کد رهگیری گرفت و هم از مشاورین املاک استفاده شود اما این سامانه به صورت رایگان کد رهگیری می‌دهد و در تمام ساعات شبانه روز این سامانه فعال است.

 

عباسی گفت: همچنین برای تمدید پس از توافق دو نفر معرفی شده و دولت هم تأیید می‌کند. پیش تر در مشاورین املاک کد رهگیری رایگان نبود. آنها فرآیند بهم رسانی را انجام داده حق زحمه دریافت می‌کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم گزارش کار انجام شده ارائه شود و وعده داده نشود.

https://hoorkhabar.ir/712469کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.