۶۴ محله بافت فرسوده، ناکارآمد و خطرساز دارند

هورنیوز – هدایت‌الله زارع‌زاده در همایش ملی حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری؛ سیاست‌ها، چالش‌ها و راهکارها که امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تاکید و اصرار ما استفاده از پژوهش‌ها و مطالعات کاربردی قابل بهره‌برداری در حوزه اجرایی شهر است؛ مساله‌ای که حلقه مفقوده است این است که بیشتر پژوهش‌های ما به مطالعات کتابخانه‌ای و پژوهش‌هایی تبدیل شده‌اند که در هارد سیستم‌های برنامه‌ریزی و پژوهش تمام دستگاه‌های اجرایی وجود دارند.

 

وی افزود: هفته گذشته کارگروه بازآفرینی شهری اهواز برگزار شد و مراحل قانونی آخرین مطالعات در انتظار تصویب کمیسیون ماده ۵، گذرانده شده و امیدواریم در روزهای آینده تصویب شود.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: در حوزه بازآفرینی شهر فقر داده‌های مصوب زیاد است؛ دو دهه است که هیچ مطالعه موثری که منجر به تصویب و تدوین به عنوان سند بالادستی برای اقدامات در حوزه بازآفرینی، بافت‌های فرسوده و حاشیه شود، نداشته‌ایم.

 

زارع‌زاده بیان کرد: در سال ۸۶ مطالعه‌ای توسط دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه حاشیه‌نشینی و الزامات آن انجام شد. سال ۹۸ نیز مطالعه‌ای به سفارش اداره‌کل راه و شهرسازی در خصوص مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده به روز رسانی شده است اما هیچ کدام از این مطالعات به عنوان سند در حوزه بازآفرینی نبوده است و از این مطالعات به عنوان صرفا برای یک سری اقدامات اجرایی روبنایی استفاده شده است.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین ابلاغیه معیارهای شهرسازی، ۶۴ محله از مجموع ۱۵۴ محله اهواز، با جمعیتی بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر و ۳۳۰۰ هکتار مساحت به عنوان بافت فرسوده، تاریخی، ناکارآمد و با مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت عنوان شده که در مرحله تصویب است.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/712391کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.