نمره قبولی نمایندگان خوزستانی با تصاحب یک کرسی از هیئت رئیسه مجلس و برخی کمیسیون ها

هورنیوز – واقعیت این است که نمایندگی مجلس در استانها و حوزه های مختلف انتخابیه کشور تعریف خاص خود را دارند. بعنوان مثال در استانهای اصفهان و کرمان یک نماینده دغدغه حل و فصل زیباسازی ورودی شهرها، آسفالت خیابان ها، نشتی فاضلاب در کوچه و بازار و وام های خرد را کمتر دارد و بیشتر در پی لابی برای انتصاب مدیران ملی از وزیر تا معاونین و برخی سازمانها هستند، در استان های غربی مسائلی همچون اشتغال، تاسیس شرکت های صنعتی و… است، در استانهای شمالی و «به تازگی کهگیلویه و بویراحمد» مبحث گردشگری و انتصاب مدیر در استانهای صنعتی مثل خوزستان و هرمزگان بیشتر مد نظرشان است و پیگیری می شود، اما برای نمایندگان خوزستان فرصت یک چنین لابیگری و مطالبه وجود ندارد و روال طور دیگریست!

 

در این میان نمایندگان مردم شهرهای مختلف خوزستان در همه ادوار گذشته و پس از پایان دوره نمایندگی، به آن اذعان داشتند که چندین عامل مهم و کلان باعث توسعه نیافتگی این استان و مطالبات در سطح ملی شده است که می توان به نبود همبستگی مجمع نمایندگان، عدم همراهی سیاستمداران برجسته ملی خوزستانی، مدیران و بزرگان ادوار گذشته و مرکز نشین، عدم وجود پشتیبانی همکاران برای تصاحب کرسی در هیئت رئیسه و همچنین کمیسیون های مهمی مثل انرژی، کشاورزی، عمران و… و از همه مهمتر صرف نیروی مضاعف برای حل مشکلاتی که معمولا به مدیران دولتی یا شهرداری ها ارتباط دارند است. ضمن اینکه خوزستان به دلیل وجود آب و هوای نامناسب در اکثر نقاط آن روزانه با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند، اما مواهب خدادادی این استان نیز بی شمار بوده که اگر برخی عوامل انسانی فوق دخیل نبودند قطعا امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این استان می بایست پیگیری های خود در مجلس را به موارد کلان ملی معطوف می کردند.

 

همچنین در برخی از ادوار مختلف نمایندگانی وجود داشتند که اگر مثل آنها به تعداد انگشتان یک دست در هر دوره می بود، قطعا می توان طی یک دهه بر اکثر مشکلات زیرساختی این استان چیره شد.

 

یکی از این افراد مجتبی یوسفی نماینده جوان، توانا و پیگیر حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون است که طی روزهای گذشته مورد انتقاد و بعضاً تخریب هایی قرار گرفته که می بایست عنوان کرد، عملکرد او نه تنها مطلوب بوده بلکه نطق ها و جایگاه وی در هیئت رئیسه گذشته مجلس، طرح مطالبات ملی مختلف در حوزه مسکن، حقوق بازنشستگان، کارمندان، کارگران و… باعث شده که سطح نمایندگی این حوزه انتخابیه بیشتر ارتقاء یابد و این مهم نیز برای نمایندگان منتخب دوره های بعد از حوزه مذکور و شهرهای دیگر خوزستان با تلاش دو چندان مقدور خواهد شد. یعنی اینکه انتظار مردم در مجلس آتی به دلیل یک چنین فعالیت های گسترده ای قطعا از نمایندگانشان بیشتر می شود.

 

لذا با توجه به اینکه تعریف و تمجید از او و دیگر نمایندگان خوزستانی در این نوشته نمی گنجد و معمولا در رسانه ها عملکردشان ثبت شده، همه ایراد و عدم های این استان طی چند دهه گذشته را نمی توان به گردن آنها نهاد و با همراهی و پشتیبانی یک جوان پیگیر، توانمند، انقلابی و مردم محور راه مجلس آینده را برای یک چنین افرادی هموار کنیم. در واقع او مدلی خوب برای آینده نمایندگان و مدیران این استان است و می بایست برای تقویت یوسفی و امثال او مردم، رسانه و نخبگان بیشتر تلاش کنند تا از مشکلات استان کاسته و توسعه صورت پذیرد.

 

در پایان باید به این اشاره داشت که انتخابات سال آخر کرسی های مختلف هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پیش است و تنها نماینده کاندیدای عضویت این مهم از خوزستان مجتبی یوسفی بوده که بایستی با همراهی دیگر نمایندگان و رسانه ها، این جایگاه ملی را برای خوزستان مجددا کسب کنیم و این موضوع را با تکرار و انتخاب در سالهای آینده به یک عادت و حتی مناصب بالاتر در مجلس تبدیل کرد.

https://hoorkhabar.ir/712325کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.