نتایج انتخابات اتاق های بازرگانی اهواز و آبادان همچنان با حاشیه و تخلف!

حاشیه و بعضا تخلف در انتخابات اتاق های بازرگانی خوزستان توسط محدود افرادی طی سالهای گذشته به عادت تبدیل شده که امید آن می رود نهادهای نظارتی و امنیتی نسبت به این موضوع حساس بوده و افراد مذکور را به مردم معرفی نمایند.

به گزارش هورنیوز، ظهر دیروز حمیدرضا فلاح رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در خبری اعلام کرد: با رای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران نتایج انتخابات اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان باطل اعلام شد.

وی همچنین افزود: در تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال گذشته (حسن افخمی، حمید حمیداوی، مسعود خیاط زاده، مسعود قاسم نژاد و منصور ورامینی) در بخش بازرگانی، (بابک رادمهر، مسعود سورغالی، سیدجواد شاه صفدری، فرید فاطمی زاده و مرتضی کامرانی) در بخش صنعت، (اسدالله کردزنگنه و محمد مهاوی) در بخش معدن و همچنین (احمد زارعی، امین کعبی پوزه و مصطفی کعبی پوزه) در بخش کشاورزی انتخاب شده بودند که با رای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران نتایج انتخابات اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهرستان باطل اعلام شد.

در همین زمینه نیز حسین میرمحمدصادقی رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، با بیان اینکه از مجموع ۳۴ اتاق، انتخابات ۳۳ اتاق تایید شده اند گفت: فقط در مورد یک اتاق(آبادان)، پیرو مصوبه شورای عالی نظارت در جلسه چند روز قبل این شورا، انتخابات این اتاق باطل شد و مراتب به هیات نظارت، رئیس اتاق مربوطه و رئیس اتاق ایران اعلام شد.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در ۵ اتاق هم با توجه به اشکالاتی که در بخش ارائه ادله و اسناد و مدارک مورد نیاز وجود داشت، تغییرات جزیی داده شد و این منتخبین جای خود را به اعضای علی البدل دادند.

صادقی با اشاره به اینکه ظرف این مدت تماس هایی با انجمن برقرار شده و درخواستهایی مطرح می شد ادامه داد: با این وجود انجمن تلاش کرد تحت تاثیر هیچ نفوذی قرار نگیرد و بر اساس آنچه فارغ از این فشارها و درخواست ها تشخیص داد درباره شرایط کاندیداتوری افراد تصمیم گیری کرد. با اعلام نتایج هم معلوم شد که برخی گمانه زنی های رسانه ای مبنایی نداشته و انجمن فارغ از فشارها و درخواست ها بر اساس قانون و وجدان خود تصمم گرفته است.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شد که پس از بررسی نگارنده این گزارش، مشخص شد یکی از این اتاق ها، اهواز است که باتوجه به ارائه اسناد مشکل دار، ۶ نفر از این افراد تغییر کرده اند که امید است مراجع نظارتی نسبت به این مهم ورود کنند و عاملین تائید کننده مدارک مشکل دار را معرفی نمایند.

در سویی دیگر ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ و پس از اعلام رسانه ها در خوزستان، شهلا عموری، محمد حلوایی، علی حمولی طرفی، سیروس عبیاوی و محمد عبیاوی در بخش بازرگانی، امین ابراهیمی، سید هبت‌ الله اصولی، محمدجواد امانی، صادق سواعدی و نعمت‌الله نوری زاده در بخش صنعت، صفدر پیرمرادی، نادر بهشتی نسب و احمد مزرعه در بخش کشاورزی و شاهرخ شیشه‌گر و هادی شرفی نیز در بخش معدن انتخاب شده بودند.

اما نتایج اعلام شده در اتاق ایران نشان از تعدادی تغییرات داشت که شهلا عموری، کاظم مهاوی، طاهر سبهانی، علی شعبانی و محمد حلوایی در بخش بازرگانی، امین ابراهیمی، رضا طاهری، محمد جواد امانی، صادق سواعدی و سید هبت اله اصولی در بخش صنعت، شاهرخ شیشه گر و هادی شرفی در بخش معدن و صفدر پیرمرادی، عیسی نعامی و حمید مهاوی نیز در بخش کشاورزی نفرات منتخب نهایی اتاق بازرگانی اهواز بوده اند.

لازم به ذکر است نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی دوره گذشته اهواز نیز با حواشی بسیاری روبرو بوده که مجددا این مهم تکرار شده است و امید آن می رود با بررسی دقیق تر از تکرار این اشتباهات و بعضاَ تخلف ها جلوگیری بعمل آید.

https://hoorkhabar.ir/712203کپی شد!
5805
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.