پیگیری مستمر مجمع نمایندگان برای مردم خوزستان/همکاری بی‌نظیر وزیر اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور برای پرداخت حق‌آلایندگی ها/مسئولان در خدمت رسانی کوتاهی نکنند

هورنیوز – مجتبی یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از روز اول به همراه دیگر نمایندگان استان در مجلس دنبال آن بودیم بحث پرداخت حق و حقوق استان یعنی حق آلایندگی ها و همچنین حق مالیات بر ارزش افزوده بود.

 

وی با بیان اینکه پرداخت حق مالیات بر ارزش افزوده در توسعه و عمرانی شهرها و روستاها موثر است، افزود: از سال ۹۴ باید یک درصد از تولید نفت را به عنوان حق آلایندگی اختصاص می دادند که این پرداخت نمی‌شد و با تلاش مجمع نمایندگان و پیگیری های مستمر در تهران و با اعلام وزیر محترم نفت، ۷هزار میلیارد تومان پرداخت شد و ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت می شود.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همکاری همه جانبه دکتر خاندوزی، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت وزیر محترم اقتصاد و با همکاری دکتر منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در سه قسط، حق آلایندگی دریافت شد.

 

یوسفی با بیان اینکه حق آلایندگی ۶۳۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: علی‌رغم مخالفت برخی از مسئولین در سطح ملی در دولت قبل و بعضی از مسئولین فعلی در زمان دولت قبل در شورای عالی مالیاتی در اردیبهشت ماه ۹۹ در مجلس و دولت قبل مبنای پرداخت حق آلایندگی را تغییر دادند و مصوبه شورای عالی مالیاتی شد.

 

وی عنوان کرد: با کمک دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس و با توجه به اطلاعاتی که از گذشته در اختیار داشتیم، این مصوبه که خلاف قانون شورای عالی مالیاتی بود را لغو کردیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر همین اساس شهرداری اهواز را گفتیم مجددا شکایت کرد که در نهایت شکایتی را که قبلا انجام شده بود را به جریان انداختیم و مجدد وزیر نفت درخواست ماده ۲۵۶ و توقف را انجام داد باز هم این موضوع دنبال کردیم.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان جرائم حق آلایندگی مصوب شد، گفت: با همکاری و پیگیری خوب و مستمر مجمع نمایندگان خوزستان و با همکاری وزیر محترم اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور، بخشی از ۱۴ هزار میلیارد تومان دریافت شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان در اواخر اسفندماه، ۱۹۰۰ میلیارد تومان در قسط اول و ۱۶٠٠میلیارد تومان دیگر نیز دریافت شد.

 

نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه هدف اصلی نمایندگان خدمت به مردم است، بیان کرد: گلایه مردم در شهرها و روستاها به ویژه در شهر اهواز به حق است و باید سرعت خدمت رسانی و کیفیت کارها افزایش پیدا کند.

 

وی خدمت رسانی با کیفیت و سریع را وظیفه مسئولین استانی و شهرستانی دانست و گفت: متاسفانه برخی کم کاری ها از سوی مسئولان وجود دارد و به جای انجام وظیفه خود، سعی دارند پیگیری ها و تلاش های نمایندگان استان در مجلس و سطح ملی را به نام خود سند بزنند.

 

یوسفی تصریح کرد: پرداخت ۳۰ درصد از حق آلایندگی به حساب سازمان محیط زیست، بیشترین اجحاف در حق خوزستان بود که در سال ۹۹ و در مجلس قبل چون مصوب شده بود ۳۰ درصد از حق آلایندگی به حساب صندوق محیط زیست در تهران واریز شود؛ برای برخی استانها در حدود ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون و برای استان خوزستان حدود ۶۰۰ میلیارد تومن در نظر گرفته شد که مورد مخالفت نمایندگان استان قرار گرفت و پیشنهاد دادیم ۱۸٠٠ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شود.

 

نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد: برای افزایش سهم ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها با پیشنهاد ما و همراهی همکاران در مجلس مصوب شد که سهم سه درصدی ارزش افزوده شهرداری و دهیاری ها به ۴ درصد افزایش پیدا کند.

https://hoorkhabar.ir/712128کپی شد!
59
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.