سفرهای پیاپی رئیس جمهور به خوزستان نشان دهنده عزم دولت برای حل مشکلات مردم است

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با اشاره به دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور که با سفر به استان خوزستان انجام شد، اظهار کرد: تفاوت این دولت با دولتی که از دفترش خارج نمی شد این است که با سفر استانی در کنار مردم قرار دارد و از نزدیک مشکلات را می بیند هرچند که باید نگرش را تغییر داد و ظرفیت ها را دید.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: استان خوزستان اولین های بسیاری دارد، در نفت و گاز، تولید محصولات زراعی و باغی، تولید کالاهای اساسی از جمله گندم، اولین تولید کننده شکر در کشور است، همچنین دومین تولید کننده دانه های روغنی، دومین تولیدکننده و صادرکننده خرما، دومین تولید کننده فولاد است و باید این ظرفیت ها را برای توسعه استان در نظر گرفت.

 

وی بیان کرد: متاسفانه این استان با وجود ظرفیت های بی نظیر، رتبه سوم بیکاری در کشور را دارد و روستاها و شهرهای آن مشکلات عمران و آبادانی را دارد، از ظرفیت بنادر آن برای توسعه اقتصاد دریا محور استفاده نمی شود و اشتغال به اولین مشکل استان تبدیل شده است. با وجود همه ظرفیت های استان متاسفانه با بارندگی مردم دچار مشکلات می شوند البته برای بهتر شدن استان اقداماتی صورت گرفت، انتصابات تغییر کرد اما اگر با افراد صاحب صلاحیت، مشورتی می شد تغییرات در مدیران زودتر انجام می شد و فرصت برای توسعه استان از دست نمی رفت.

 

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبات دور اول سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، گفت: با کمک مجلس برای اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی، عزم رئیس جمهور، تلاش وزیر نیرو و شرکت آب و فاضلاب کار بزرگی انجام شد و جبهه فاضلاب استان از ۱۲ به ۱۵۲ جبهه افزایش پیدا کرد.

 

یوسفی با تاکید براینکه رئیس جمهور ۷ بار به خوزستان آمده است اظهار داشت: اینکه هر دو ماه و ۱۰ روز رئیس جمهور، وزرا و معاونین به استان خوزستان آمده‌اند که نشان دهنده اهمیت دادن به حل مشکلات مردم است. اعتقاد دارم باید خوبی ها را دید در عین اینکه اشکالاتی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان به نماد ناکارآمدی لیبرال ها تبدیل شده بود از بهره برداری فاز دوم این پالایشگاه خبر داد و اظهارداشت: مردم همچنان مطالبات به حقی در حوزه آب رسانی دارند همچنین باید زیرساخت در حوزه راه و راه آهن توسعه پیدا کند زنجیره ارزش فولادسازی تکمیل شود و از کارگران بومی در حوزه پتروشیمی استفاده شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم کارهایی در استان خوزستان انجام داد که وعده های دولت های گذشته بود و متاسفانه باید گفت: خوزستان مهد ظرفیت ها و نماد ناکارآمدی برخی مدیران ناتوان بود که در دولت سیزدهم این رویه در حال تغییر است.

https://hoorkhabar.ir/712137کپی شد!
108
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.