تعداد زیادی از مشکلات ما ریشه داخلی دارند

هورنیوز – سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان که شامگاه ۷ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخش اعظمی از امورات و مشکلات کشور ریشه داخلی دارد و اساسا برای حل مشکلات مدیران باید در وسط میدان باشند و با نظارت عالمانه بر امورات گره از مشکلات خلق، مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باز کنند.

 

این مقام مسئول افزود: در یک بازه زمانی تقریبا کمتر از ۱۸ ماه که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، رئیس جمهور کشور به یک استانی که پیشانی دفاع مقدس و اکنون پیشانی توسعه است ۷ مرتبه سفر می‌کند و این مساله برای دولت و ملت یک افتخار است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت حل مساله است، گفت: در سفر اول رئیس جمهور به جز طرح‌های اقتصادی در حوزه طرح‌های عمرانی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان در آن زمان پروژه عمرانی تعریف شد که بخش اعظمی از آن در حوزه زیرساخت‌های آب و فاضلاب، زیر ساخت ریلی و حوزه راه و شهرسازی بود. البته مراکز بهداشتی درمانی و آموزش پرورش نیز از این طرح‌ها بی‌بهره نماندند.

 

مرتضوی عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان خوزستان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های بیمارستانی را آغاز کرده و یا طرح‌های نیمه تمام را به مرحله بهره‌برداری رسانده است. همچنین طرح‌هایی نیز همزمان با دور دوم سفر آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: حدود ۳ میلیارد دلار هزینه ارزی و ریالی طرح‌های توسعه پتروشیمی در برخی از شهرهای خوزستان است که روز گذشته در استان عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد. امروز نیز طرح توسعه فولاد اکسین که در نوع خود کم نظیر است، کلنگ زنی شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح‌ها در خوزستان شاهد رفع ناترازی‌ها و کم کردن فاصله طبقاتی و زندگی آبرومند و با عزت باشیم، گفت: سربازان مقام معظم رهبری امروز در عرصه‌های مختلف گوش به فرمان هستند و مسئولان باید افتخار کنند که در سایه سار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت و انجام وظیفه می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/712042کپی شد!
92