رکورد داری بیکاری حوزه انتخابیه مسجدسلیمان با ۴۳ درصد در کشور

هورنیوز – علیرضا ورناصری امروز، ۷ اردیبهشت ماه در مسجدسلیمان و در حاشیه بازدید وزیر تعاون از پتروپالایش این شهرستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در چهار شهرستان حوزه انتخابیه بنده، بالای ۴۳ درصد است و می‌توان گفت تقریبا یکی از رکوردهای کشوری است. بنابراین در این سفر اساسی‌ترین نیاز این منطقه، توجه به این موضوع مهم است.

 

وی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند وضعیت را برای مردم این منطقه قابل تحمل کند و آن را به حد معقولی برساند راه‌اندازی پترو پالایش است.

 

ورناصری با اشاره به پیشینه راه‌اندازی پتروپالایش در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: مجوزهای موقتی اخذشده در این خصوص به چند سال گذشته برمی‌گردد اما به دلیل اینکه این اتفاقات در زمان مقرر رخ نداد در این زمینه همه‌ مجوزات عملا باطل شده است اما هم اکنون در سطح وزارت نفت برای خوراک این مجموعه تلاش شده است.

 

وی عنوان کرد: اساسی‌ترین کار بنده و همه مدیران در شهرستان و استان به عنوان خدمتگذار مردم و همچنین صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان متولی این کار، راه‌اندازی این مجموعه بزرگ است که می‌تواند چیزی حدود ۷۰۰۰ شغل در منطقه ایجاد کند.

 

ورناصری گفت: در کنار این کارها مجوز یک شهر شیمیایی نیز گرفته شده است که قابلیت توسعه برای سال‌های آینده آن وجود دارد و از قضا مکمل عملیات فنی است که هم اکنون در حال انجام است. اگر این اتفاقات در کنار هم در یک پروسه زمانی، پشت سر هم و صحیح رخ دهد وضعیت بیکاری در منطقه به حداقل خواهد رسید و در بخش تولید ثروت ملی نیز نقش محوری خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در بخش پتروشیمی دو الی سه مانع مهم وجود دارد، گفت: بنابراین مسئولان ذی‌ربط باید پیگیر این موانع شوند. در طول دو تا سه سال گذشته با تعدد تغییر مدیران عاملی که داشتیم و طی دو جلسه‌ای که در شرکت ملی گاز برگزار شد برای حل این مشکل و معضلات صحبت شده است اما متاسفانه دوستان قبلی اراده‌ای جدی برای پیگیری و حل مشکلات نداشتند.

 

ورناصری افزود: امید است بتوانیم ظرفیت تولید که امروز ۸۵ درصد است را با تلاش و توکل به خدا به ۱۰۰ درصد برسانیم.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان با بیان اینکه مساله‌های مالی و مشکلات مربوط به پرداخت اقساط یکی دیگر از موانع مهم است، گفت: بنابراین و با توجه به سیاست دولت خدمتگذار باید اقداماتی برای توسعه هرچه بیشتر این بخش انجام شود.

 

وی تصریح کرد: بحث صنایع پایین دستی نیز یکی از جدی‌ترین موانع بوده است که در دو تا سه سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای حل این معضل صورت گرفت. در این زمینه شرکت صنایع پتروشیمی کشور برای این مجموعه‌ها مجوزهایی را صادر کرده است تا به امید خدا در آینده شاهد توسعه این بخش نیز باشیم.

https://hoorkhabar.ir/711995کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.