رئیسی: اگر لازم شود ۷۰ بار برای حل مشکلات خوزستان به این استان سفر می‌کنم/ هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌ خواه واگذار کند

هورنیوز – سید ابراهیم رئیسی در دیدار با علما، سران قبایل و عشایر خوزستان در مسجد ارشاد اهواز با اشاره به اینکه خوزستان دین خود را ادا کرده است، گفت: امروز باید همه کشور به ویژه مسوولان نسبت به این استان و مردم با وفای آن ادای دین کنیم.

 

وی  ادامه داد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان همواره باطل کننده نیرنگ دشمن بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار و تقویت شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه  اشتغال اولویت خوزستان است، بیان کرد: استفاده از نیروی بومی در همه بخش‌ها بر غیربومی اولویت دارد و شرکت‌های مستقر در این استان باید بهره گیری از جوانان خوزستان را اولویت قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به عبور خوزستان از تنش آبی تابستان گذشته افزود: خوشبختانه با مدیریت خوب انجام شده از این تنش که می‌توانست استان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد، عبور کردیم.

 

وی تغییر شرایط و حل مشکل‌های انباشته خوزستان را نیاز به حرکت جهادی دانست و ادامه داد: مهم‌ترین افتخار بنده نوکری برای مردم است و برای گره گشایی از مشکل خوزستان و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

در این دیدار علما، سران قبایل و عشایر خوزستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین سران عشایر خوزستان در این دیدار صمیمی بر وحدت همه اقوام و تلاش دولت انقلابی برای گره گشایی از مشکل خوزستان تاکید کردند.

 

علمای اعلام، سران قبایل و شیوخ عشایر خوزستان همچنین در این دیدار صمیمی تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام ایران اسلامی را مذبوحانه دانستند و بر اتحاد همه اقوام و طوایف خوزستان حول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تاکید کردند.

 

خبر دهم: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عصر امروز در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، خوزستان را استانی نمونه در مقاومت، ایثار و شهادت نامید و گفت: خوزستان دین خود را ادا به ایران اسلامی کرده و امروز باید همه کشور به ویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است، افزود: در ابتدای دوره دولت مردمی در اهواز گفتم و امروز هم می‌گویم که مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از اولویت‌های استان خوزستان است و همه مدیران دولت باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

دکتر رئیسی با تاکید اینکه مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی بدهند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی است و در این زمینه مسئولیت صرفا بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و همه بخش‌های کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

 

رئیس جمهور در واکنش به شعارها و ابراز احساسات مردم حاضر در مصلای نماز جمعه اهواز، با بیان اینکه بنده این ابراز احساسات شما را نه مربوط به خودم، بلکه تاکید بر وفاداری شما به نظام، انقلاب، خون شهدا و ولایت می‌دانم، تصریح کرد: بنده صرفا یک طلبه هستم که مهمترین افتخار خود را خدمتگزاری شما مردم می‌دانم.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است. همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه مدیران استان و مدیران مربوطه در دولت باید برای تحقق سهمیه اشتغال خوزستان تلاش جهادی داشته باشند، افزود: دولت مردمی به شدت در حال تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان است و به عنوان مثال کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده در حال برابری با کاری است که در ۳۰ سال گذشته انجام شده و در ازای ۱۲ جبهه کاری در گذشته، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

 

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به هزار و ۷۰۰ روستای کشور که طرح‌های مربوط به ۱۷۴ روستای خوزستان صبح امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در حدود یکسال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌های در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و بنده شخصا پیگیر آنها خواهم بود.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.

 

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان با کار معمولی ممکن نیست و نیاز به حرکت انقلابی و جهادی دارد، گفت: فقر، فساد و تبعیض به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مردمی ماموریت خود را اجرای عدالت و مبارزه جدی و موثر با فقر، فساد و تبعیض می‌داند.

 

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امروز ماموریت ما از طرف ملت، رهبری و خانواده شهدا تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های مشهودی است که سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و ما مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده داریم.

 

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان، مستاجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تامین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا تامین مسکن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد آرامش خانواده‌های فاقد مسکن تسهیل و تسریع شود. دولت به قول خود برای رفع مشکل مسکن پایبند بوده و در این زمینه مصمم است.

 

رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هر چه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

 

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن علیرغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این کشور مسلط شود و مردم خوزستان و همه ایران دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند، که آخرین بار آن را در فتنه و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم، فرهنگ مردم خوزستان و ایران بود.

 

رئیس جمهور رمز ایستادگی مردم ایران و خوزستان را عجین شدن فرهنگ عمومی مردم با فرهنگ دینی و انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل است که از مردم در مقابل تهاجم‌های مختلف در عرصه‌های حقیقی و مجازی صیانت می‌کند؛ همان فرهنگی که فرهنگ مقاومت را ایجاد کرد و همان فرهنگی که حاج قاسم سلیمانی و علما، سرداران، سرافرازان و مفاخر این استان و کشور را تربیت کرد.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید به این فرهنگ پایبند بود و آن را پاسداشت، گفت: آنچه مردم دزفول، خرمشهر، آبادان، مسجد سلیمان و دیگر مناطق استان را مجاب به ماندن در استان و خالی نکردن عرصه در برابر دشمن کرد، همین فرهنگ بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حراست و پاسداری کرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در این رابطه وظیفه سنگینی دارند، افزود: این فرهنگ، آداب و رسوم و مبانی فرهنگی سرمایه این کشور و ملت است.

 

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این سفر بنا داریم مصوبات دور اول سفرها را پیگیری کنیم، اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصان و کادر درمان وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کرده و امکان سفر ما به شهرستان‌ها هم فراهم شده و شخصا برای پیگیری مصوبات دور قبلی سفرها و نیز شناسایی ضرورت‌ها و اولویت‌ها به بخش‌های مختلف استان سفر خواهم کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه باور دارم کلید رفع مشکلات کشور در دستان توانای شما مردم و جوانان و خدمتگزاری دولت است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون گره هیچ کشوری را نگشودند و از کار و زندگی ما هم گرهی باز نخواهند کرد؛ ما باید روی پای خود بایستیم.

 

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه آینده کشور بسیار درخشان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند در دل‌های مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند و در مقابل انقلاب اسلامی، رهبری و دولت خدمتگزار همه تلاش خود را برای ایجاد امید در مردم به کار گرفته‌اند.

 

خبر نهم: در سویی دیگر روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رئیس جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.

 

در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

 

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد.

 

خبر هشتم: همچنین آیت الله رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد. پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  ۱۷۲۰  کیلومتر در حال احداث است.

 

روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

 

خبر هفتم: از سویی دیگر پس از افتتاح خط دوم قطار اندیمشک-اهواز و در مسیر بازگشت از این خط ریلی هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفتگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشده و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه مسئله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مسئله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.

 

خبر ششم: در ادامه این سفر همچنین ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. لازم به ذکر است اعتبار این پروژه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان است.

خبر پنجم: دکتر رئیسی در ادامه عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد. تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

 

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، ۶۴۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این ۱۷۴ روستا بخشی از این ۶۴۰ روستا هستند. تاکنون مشکل آب شرب ۱۷۵۳ روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

 

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است. اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

 

دکتر رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌ باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

 

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور دکتر رئیسی افتتاح شد.

 

خبر چهارم: آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد. این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، امروز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود.

 

واحد بخار این نیروگاه نیز پس از بهره‌برداری واحد گازی در دستور کار و احداث قرار خواهد گرفت. حجم سرمایه‌گذاری این دو واحد نیروگاهی کلاس F نزدیک به ۲۳۷ میلیون یورو با هدایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده و حجم سرمایه‌گذاری واحد گازی این نیروگاه نیز ۱۴۲ میلیون یورو برآورد شده است.

در دوران ساخت این واحد گازی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند بود. همچنین میزان اشتغال‌زایی این واحد در دوران بهره‌برداری از آن نیز به ۱۰۰ نفر خواهد رسید. از جمله اهداف ساخت این نیروگاه می‌توان به تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت مصرفی به ازای هر کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و داخلی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان بالا اشاره کرد.

 

راندمان کلی این نیروگاه ۵۸ درصد بوده و ویژگی و امتیاز طرح این نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F علاوه بر بومی‌سازی و مزیت داخلی‌سازی، افزایش پایداری شبکه سراسری و عمر مفید طولانی نیروگاه است. نیروگاه‌های کلاس F نسل جدید و پیشرو در تولید نیروی برق حرارتی در دنیا هستند که راندمان ۵۸ الی ۶۰ درصدی دارند. این نیروگاه‌ها از جمله آخرین نسل واحدهای تولید برق در دنیا هستند که آن را به صورت تجاری انجام می‌دهند.

 

نیروگاه کلاس F به لحاظ مصرف آب از دسته نیروگاه‌های کم مصرف هستند به طوری که برای یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مانند نیروگاه دوکوهه اندیمشک، حداکثر هشت لیتر آب بر ثانیه مصرف دارند.

 

همچنین با حضور رئیس جمهور ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴,۸ مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند. بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

 

همچنین با دستور دکتر رئیسی، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری رسید. این پست برق با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

 

دکتر رئیسی همچنین در سخنانی در آیین افتتاح این پروژه با تاکید بر اهمیت تثبیت و پایداری تامین برق صنایع از مسئولان خواست با توجه به سال رشد تولید بر تحقق این مهم با هدف جلوگیری از قطعی برق واحد‌های صنعتی همت بگمارند.

 

خبر سوم: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز پنج‌ شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب، دفاع در مقابل هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی و دفاع از افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است، گفت: مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هر کدام از زنان پرافتخار این منطقه در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور ظاهر شدند، افزود: در بدو ورود به دزفول در جمع خانواده معظم شهیدانی حضور یافتم که بعضا از یک خانواده تا ۱۴ و ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و امروز این مایه افتخار ماست که مادران، همسران و فرزندان شهدا دعاگویان این نظام، دولتمردان و خدمتگزاران خودشان هستند.

 

دکتر رئیسی اجتماعاتی نظیر اجتماع امروز مردم اندیمشک یا اجتماعات با شکوه مردم در مناسبت‌هایی مثل ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس را مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این اجتماعات و این شور، شعور و احساسات برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ما مسئولان مسئولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.

 

آیت‌الله رئیسی احیای این واحدها را لازم اما ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم استعدادها و ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید با برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده‌ها را نگران کرده است، اقدام کنیم.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: پروژه کارخانه سیمان این منطقه به زودی تکمیل می‌شود تا تولید و اشتغال در اندیمشک افزایش یابد. همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

 

دکتر رئیسی در ادامه به مشکل مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: خوزستان در کنار امکانات خدادادی فراوان دیگر، زمین نیز کم ندارد و موضوع واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط به خصوص زوج‌های جوان در استان تسریع خواهد شد تا با یک حرکت جهادی متفاوت از قبل مشکل مسکن نیز در خوزستان حل شود.

 

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، به ویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم، رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد.

 

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دشمن در مسیر حرکت کشور کارشکنی می‌کند و با اغتشاش و بلوا تلاش می‌کند مانع تحصیل و فعالیت جوانان و کارگران ما شود، اما بنای ما این است که هرگز متوقف نشویم و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم به مدد الهی و با کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد که پیشرفت کشور متوقف شود.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارگران تلاش خواهند کرد تا شعال سال به رغم خواست دشمن عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانگونه که در دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، در این عرصه پیشرفت کشور نیز حتما در صحنه خواهند بود و در جهت عملیاتی کردن شعار سال دولت را یاری خواهند کرد.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور تلاش شبانه‌روزی خواهد داشت، گفت: با تلاش دولت و همت و همراهی مردم، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برخواهیم داشت که برای دشمنان خیره‌کننده باشد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور اتفاق بیفتد.

 

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم دو اصلی که امام راحل به همه ما آموختند، یعنی اتکال به خدا و اعتماد به نفس پیشرفت کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: مگر در این استان جوانان بسیجی، سپاهی و ارتشی کارهای نشدنی را انجام ندادند و افتخار نیافریدند؟ امروز ما وارثان همان جوانان هستیم و شما مردم در جایگاه وراثت آنها نشستید؛ بدانید هر گرهی هر قدر هم بزرگ باشد، به دست توانای شما مردم و با خدمتگزاری دولت باز خواهد شد.

 

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که کشور و ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور را می‌شناسم، می‌گویم که آینده برای کشور بسیار آینده روشن و امیدوارکننده‌ای خواهد بود و به رغم یاس‌آفرینی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم ما طرفدار و پیرو آن نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت «ما می‌توانیم» و حتماً موفق خواهیم شد.

 

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در این دور از سفرها، میزان اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت مردمی پیگیری خواهد شد، گفت: مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا با کمک خود شما مردم و حرکت جهادی خدمتگزاران تحقق پیدا کنند.

 

خبر دوم: رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت به استان خوزستان، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به احیای چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور طی سال گذشته، اظهار کرد: سهم استان خوزستان از این تعداد ۱۶۰ واحد است. بنده امروز از ۱۰ غرفه از این واحدهای احیا شده بازدید کردم. برخی از این شرکت‌ها تا ۱۰ سال تعطیل بوده اند و امروزه علاوه بر احیا هرکدام برای بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ کارگر در یک کارگاه اشتغال ایجاد کرده اند.

 

رئیسی با بیان اینکه تولید و اشتغال فعال شده و چرخ‌های تولید به راه افتاده است، ادامه داد: با این اقدام هزاران میلیارد از پول و سرمایه راکد مردم به کار افتاده و هزاران شغل ایجاد شده است. همچنین محصولات برخی از این کارگاه‌ها علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می‌شوند که کار بزرگی است.

 

وی تاکید کرد: در سال رشد تولید اقتضا می‌کند تلاش مضاعفی داشته باشیم کار بیشتری صورت بگیرد تا واحدهای بیشتری به چرخه تولید بازگردند.

 

رئیسی گفت: این قابل تحمل نیست که در شهر و استانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از وطن و عزت کشور دفاع کردند و تولید اقتدار کردند جوان ما فارغ التحصیل و بیکار باشد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری در خوزستان ما را رنج می‌دهد، افزود: این رنج باید به گنج تبدیل شود، خداوند در کشور گنج‌های زیادی قرار داده که باید این گنج‌ها را شناخت و به خوبی از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست، گفت: ما نسبت به خوزستان باید دین خود را ادا کنیم و راه ادا کردن دین این است که نیاز استان شناخته شده و رفع شود، اکنون نیز نیاز استان اشتغال است لذا باید بدون فوت وقت در این استان اشتغال ایجاد کرد و بیکاری را رفع کرد.

 

رئیس جمهور وجود نیروی انسانی کارآمد، تحصیل کرده و تلاشگر را گنج گرانبهای کشور برشمرد و عنوان کرد: امروزه این گنج در اختیار تمام صنایع است، همچنین سرمایه مادی و معنوی فراوانی در کشور وجود دارد که باید درست به کار گرفته شود.

 

رئیسی با بیان اینکه در خوزستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: روحیه بسیجی بسیار خوبی در استان وجود دارد و بسیجی‌ها در جای جای استان اقدامات متعدد ارزشمندی به انجام رسانده اند بنابراین باید با روحیه بسیجی و الهام گرفتن از شهدا جلو برویم و به دنبال رفع مشکلات استان خوزستان باشیم.

 

وی در ادامه افزود: امروز در کارهای صنعتی و کارهایی که دسترسی به آنها پیچیده نیست کار جهادی و حرکت انقلابی کارساز است چرا که با کار معمولی نمی‌توان کاری کرد.

 

رئیسی با تاکید بر آمادگی دولت برای حمایت از کارخانجات و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل برای فعال‌تر شدن و جذب نیروی بیشتر، گفت: امروزه ستاد احیای کارگاه‌های صنعتی کشور بشدت فعال است و در زمینه پرداخت تسهیلات اولویت ما کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هستند چرا که اصل کارخانه وجود دارد و این تسهیلات موجب افزایش و توسعه خط تولید و اشتغال می‌شود.

 

وی افزود: در سفر قبلی افتتاح پالایشگاه آبادان کار بزرگی بود این بار نیز شاهد راه اندازی پروژه‌های زیادی هستیم اما باید حرکت این اقدامات سریع‌تر شود که لازمه آن کار جهادی است.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهار تورم با رشد تولید اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: در غیر اینصورت دچار رکود می‌شویم بنابراین باید این مهم را دنبال کنیم.

 

رئیسی یادآور شد: خواسته من از تمام مسئولان و صنعتگران و تولید کنندگان خوزستان کار جهادی است. همچنین نسبت به حمایت دولت مطمئن باشید چرا که این وظیفه ما است بنابراین اگر کار جهادی شود شاهد رشد و پیشرفت بیش از گذشته استان خواهیم بود.

 

وی عنوان کرد: در بخش احداث مسکن دچار عقب افتادگی هستیم، اگر سالی یک میلیون احداث می‌شد اکنون مشکلی نداشتیم اما احداث سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن کافی نیست و ما را دچار مشکل کرده است که باید برطرف شود.

فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا و برای ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 

خبر اول: آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم با استقبال نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان از طریق فرودگاه دزفول وارد استان شد.

رئیسی در بدو ورود به خوزستان گفت: استان خوزستان، خط مقدم دفاع از وطن و دفاع از مرز‌و‌بوم این کشور است. مردم خوزستان دین خود را ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولان نسبت به این استان مسئولیت مضاعف دارند.

https://hoorkhabar.ir/711974کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.