درخواست مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان در سفر وزیر کار

هورنیوز – سید احسان الله موسوی در حاشیه بازدید وزیر تعاون از پتروپالایش مسجدسلیمان، اظهار کرد: به عنوان نماینده کارگران از بانک صنعت و معدن و سیستم بانکی برای پرداخت اقساط بانکی، درخواست مساعدت دارم‌.

 

وی با اشاره به بحث خوراک شرکت افزود: در طول این مدت حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت گاز داریم که اکنون برای ۹۰۰ میلیارد تومان آن اجراییه صادر شده است و عملا تا هفته آینده فرصت داریم که پرداخت کنیم؛ تلاش زیادی برای تقسیط این بدهی کردیم و برای حل این معضل احتیاج به مساعدت و همکاری داریم.

 

موسوی ادامه داد: امیدواریم این حمایت را بیش از پیش از ما داشته باشید که اگر این دو گره را بتوانیم باز کنیم می‌توانیم با طرح‌های کوچک ۲۰ و ۳۰ میلیون دلاری تدوین‌شده یک طرح بازیافت دی اکسید کربن که می‌تواند ۱۰ درصد تولید را بالا ببرد و اشتغالزایی ایجاد کند را اجرا کنیم؛ با ۳۵ میلیون دلاری که با آن به ما اجازه نفس کشیدن داده می‌شود می‌توانیم هزینه این بخش را تامین کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه وزیر محترم وقت می‌گذارد و تشریف می‌آورد نشان از عزم جدی ایشان و جدیت این دولت برای حمایت از تولید داخلی و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری است که حقیقتا برای استان خیلی ارزشمند است و همین سبب دلگرمی ما است و باعث می‌شود وظیفه خود را خیلی بهتر از قبل انجام دهیم.

 

موسوی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان اگر امروز فعال است فقط به دلیل همت و غیرت مردم این منطقه اعم از کارگر و مدیر و کسانی‌ است که سال‌ها در آن زحمت کشیدند و توانستند امروز باعث افتخار این منطقه شوند و از لحاظ تولید نام این منطقه را میان تولیدکنندگان در سراسر دنیا پرآوازه کنند و این امر بسیار قابل توجه است؛ درخواست کمک ما نیز برای این است تا وظیفه روشن خود را به نحو احسن اجرایی کنیم.

 

وی گفت: این مجتمع هم‌اکنون با ظرفیت ۸۵ درصدی حدود یک میلیون تن در طول سال تولید می‌کند اما موانعی وجود دارد. امیدواریم با حمایت و تلاش مضاعف همکاران در سال جاری این ظرفیت را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: از این یک میلیون تن تولیدی که در طول سال داریم چیزی حدود ۱۲۰ میلیون دلار در طول سال درآمد ما است اما به دلایلی این مجموعه نوپا، درگیر پرداخت اقساط وام‌هایی است که داشته است که این مسایل دست و پای مجموعه را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای کوتاه و پایین دست خود بسته است.

 

موسوی خاطرنشان کرد: این مجتمع توانسته ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری کند و می‌توان گفت در طول یک سال گذشته بخش مهمی از بخش ارزآوری در نظام اقتصادی کشور را داشته و این امر افتخار مهمی برای ما است.

https://hoorkhabar.ir/712038کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.