مسئله آب و آبرسانی یکی از مهمترین موضوعات استان است

هورنیوز – سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) خوزستان اظهار کرد: علی رغم آن که ۳۰ درصد آب های جاری کشور در خوزستان قرار دارند و نزدیک به ۲۸ میلیارد متر مکعب از ۵۰ میلیارد متر مکعب در خوزستان است، اما مشکلات در بخش کیفیت و کمیت آبرسانی وجود دارد.

 

این مقام نظامی یادآور شد: تلاش های زیادی نیز صورت پذیرفته اما این نگرانی برای مردم همچنان باقی مانده و به دغدغه آنها تبدیل شده، زیرا امراض نیز از طریق آب ناسالم منتقل می شوند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: در بخش آب در طول سال ها پس از انقلاب آب رودخانه های ما به سمت آلودگی رفته که توسعه صنعت، پساب های نیشکر، رشد شهر نشینی و هم زمان با آن افزایش پساب فاضلاب و خشکسالی نیز بر آن افزوده است.

 

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا مجری انتقال آب است و سعی دارد با طرح غدیر آب مطلوبی را در خوزستان جاری کند که در همین جهت بیش از ۱۷۰ کیلومتر انواع لوله‌های بزرگ کشیده شده است.

 

سردار شاهوار پور همچنین بر این مسئله تاکید کرد و گفت: برخی روستاهای خوزستان سخت گذر هستند و مشکلاتی در حوزه آبرسانی دارند که گروه‌های جهادی اقداماتی را جهت جاری شدن آب به آنجا انجام داده‌اند، و این را هم اضافه بکنم نزدیک به ۳ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در خوزستان فعالند تا در هر زمان و به ویژه مواقع حادثه به صورت خودجوش و داوطلبانه وارد عمل شوند.

 

این مقام مسئول در پایان به بخش مسکن گریزی زد و عنوان کرد: بر اساس توافقی که با کمیته امداد انجام شده ۶۵۰ واحد برای مددجویان ساخته می شود که تاکنون ۴۰۹ واحد ساخته شده و ۴۰۰ واحد نیز برای مناطق زلزله زده خوزستان احداث شد.

https://hoorkhabar.ir/711956کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.