رشد ۱۲.۵ درصدی فعالیت ناوگان حفاری چاه‌های نفت در دولت سیزدهم

هورنیوز – حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران  اظهار داشت: مجموع دستگاه‌های حفاری این شرکت ۷۳ دکل(فعال و غیرفعال) است که با تمهیدات بکار گرفته شده و توجه خاص وزارت نفت در دولت سیزدهم برای رونق بخشی به فعالیت‌های این شرکت و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در قالب طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت و افزایش تولید مواد هیدروکربوری، با بازسازی و روز آمد سازی تجهیزات، کاربست دکل‌ها همچنان روند افزایشی خواهد داشت.

 

این مقام مسئول افزود: ایجاد تحولات زیرساختی در این شرکت در راستای تحقق برنامه‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم از مهمترین دستاورد این مجموعه صنعتی از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز است.

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: برنامه پیش روی شرکت ملی نفت ایران در روزآمدسازی ناوگان این مجموعه بزرگ صنعتی جهت برنامه ریزی برای خرید دکل‌های حفاری دریایی و خشکی و عقد قرارداد یک میلیارد دلاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

 

گلپایگانی گفت: در دولت سیزدهم، تاکنون ۱۵۸ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور با ثبت ۱۳۱ هزار و ۸۹۹ متر حفاری و تکمیل شد که نقش بسیار با اهمیتی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید ایفا کرده است.

 

او افزود: این شرکت مجموعه‌ای یکپارچه شامل ۲۰ نوع عملیات تخصصی با دربرگیری هشت هزار و ۱۰۰ مورد خدمات فنی را ارائه می‌دهد که در تعمیر و افزایش دبی چاه‌های در حال بهره برداری، تاثیرگذار است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، با بیان اینکه عملکرد شرکت در این مدت در بخش‌های مختلف عملیاتی، فنی، مهندسی، پشتیبانی، خدماتی و ستادی قابل توجه و روند افزایشی داشته است، ادامه داد: با توجه به سیاست دولت و برنامه‌های صنعت نفت، رویکرد اصلی سازمان در موضوع پژوهش، فناوری و ساخت داخل، توجه به ساخت تجهیزات با فناوری بالا است.

 

گلپایگانی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مجموعه را حل چالش‌های فناورانه صنعت حفاری با کمک شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک‌های علم و فناوری و همچنین مراکز دانشگاهی کشور دانست و گفت: در این مسیر، توسعه همکاری‌ها با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/712226کپی شد!
88