واگذاری زمین به خانوارهای خوزستانی دارای ۳ فرزند

هورنیوز – محمدحسین پناهی‌فر مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت و خانواده، آبان ماه ۱۴۰۰ پس از تصویب از سوی دولت، به منظور تشویق و ترغیب زوجین در زمینه فرزندآوری ابلاغ شد بر این اساس دولت مکلف شد یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع بدون در نظر گرفتن فرم ج مطابق با ضوابط و شرایط مشخص شده به افراد واجد شرایط واگذار کند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: بر اساس این قانون مردم شریف استان خوزستان که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: خانوارهایی که دارای فرم “ج” قرمز بوده یا مالکیت دارند نیز می توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

 

پناهی‌فر خاطرنشان کرد: افرادی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شوند در صورتی که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت سکونت داشته باشند می توانند ۲۰۰ متر زمین دریافت کنند و کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند می‌توانند در شهرهای مجاور یا شهرهایی جدید و یا شهر محل تولد پدر، ۲۰۰ متر زمین دریافت کنند.

 

به گفته وی پس از ابلاغ آیین نامه توسط هیات وزریران و ابلاغ تیپ قرارداد توسط سازمان ملی مسکن نسبت به اطلاع رسانی این موضوع طی مکاتبات اداری و جلسات متعدد با شهرستان‌ها ابلاغ شده و در این استان تاکنون بیش از صد خانوار در استان خوزستان احراز هویت شده است. مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: مشمولان طرح می‌توانند در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

https://hoorkhabar.ir/711921کپی شد!
288