بررسی مشوق‌‎ها و پروژه‌های زیرساختی برای حمایت از تولید درخوزستان همزمان با سفر رییس جمهور

هورنیوز – آقا رضا فتوحی در نشست هماهنگی طرح ها و پیشنهادات حوزه اقتصادی قابل ارائه در سفر رییس جمهور به خوزستان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه ها و روسای انجمن های تولیدی و شرکت های صنعتی استان در محل اداره کل صمت استان برگزار شد بیان کرد: ارائه این پیشنهادات به منظور حمایت هر چه بیشتر دولت از بخش تولید و صنعت خوزستان و فراهم کردن شرایطی برای برگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه های برای رونق استان هم اندیشی و همفکری دستگاه‌های مختلف است اظهارکرد: همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان، کارهای مثبتی در استان انجام شده و همچنین پیشنهاداتی که به رونق تولید منجر می گردد نیز باید به هیات دولت معرفی شوند.

 

به گفته فتوحی، خوزستان قابل مقایسه با هیچ استان دیگر نیست و همه باید برای توسعه این استان کمک کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید از فرصت سفر رییس جمهور به خوزستان برای رونق تولید و صنعت استان استفاده کنیم بیان کرد: با این اقدام می توان منابع و اعتبارات بیشتری را برای حوزه تولید و صنعت استان از دولت دریافت کرد.

 

وی گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۰ واحد راکد و نیمه راکد صنعتی در استان به چرخه تولید برگشتند.

 

فتوحی افزود: از ظرفیت تمامی مدیران و دستگاه ها برای رونق اقتصادی استان باید استفاده شود تا مصوبات کاربردی و مفیدی برای استان اخذ شود.

 

در ادامه این نشست مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از پیشنهادات حوزه اقتصادی استان در سفر رییس جمهور به خوزستان از اداره کل صمت است که مربوط به حوزه تسهیلات، مشکلات صنایع و موانع موجود در تجارت و همچنین زیرساخت شهرک های صنعتی، وضعیت معادن و بستر سازی سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در استان است.

 

حمید رضا فلاح ادامه داد: قرار است که در این سفر تفاهم نامه‌ای در حدود ۶ میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی جهت افزایش تولید و توسعه این بخش منعقد شود.

 

وی افزود: همچنین در این جریان سفر مقرر شده از ۴۰۰ واحد تولیدی با پیشرفت ساخت بالای ۵۰ درصد بهره‌برداری گردد.

 

فلاح ادامه داد: پیشنهادات کامل و یک بسته در حوزه سرمایه گذاری و زیرساختی آماده شده تا در سفر رییس جمهور ارائه شود.

 

رییس جمهور پنجشنبه و جمعه هفته جاری دومین سفر استانی خود را به خوزستان خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/711859کپی شد!
99