انتصاب مدیران پروازی توهین به مردم استان خوزستان است/ در انتخاب مسئولین از مشاور همه معتمدین استفاده می کنیم

هورنیوز – احمد وحیدی وزیر کشور، هفتم شهریور ۱۴۰۰ در برنامه نگاه یک در خصوص اهمیت سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: خوزستان جایی است که به گردن همه ما دین دارد و ما مدیون این خطه و مردم آن هستیم.

 

وی ادامه داد: مشکلات خوزستان علی رغم سرمایه گذاری های که شده، حل نشده است. انتخاب این سفر هدفمند بود و با توجه به تنش آبی در این استان نیاز به رسیدگی داشت، به همین دلیل خوزستان اولین سفر رسمی و سرزده آیت الله رئیسی بود.

 

وی با اشاره به تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان اظهار داشت: در این سفر تصمیم گیری هایی برای خرید خرمای خرماکاران استان شد. در حوزه پایین دست پتروشیمی نیز تصمیماتی گرفته شد.

 

وزیر کشور در بخش دیگری تصریح کرد: وزارت کشور یک وزارتخانه مهم است و حکمرانی عمومی با وزارت کشور است و نقش تجمیع کننده با وزارت کشور و استانداری ها است.

 

وی اضافه کرد: وزارت کشور باید نقش یکپارچگی در دولت را داشته باشد. بسیج ظرفیت ها، میدان داری و هماهنگی کار وزارت کشور است. حکمرانی فقط مشمول جریانات و دستگاه های دولتی نیست بلکه یک موضوع عمومی و چند لایه است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: جریان حکمرانی باید با الگوی خودمان انجام شود. بروکراسی مدرن نظم مردمی را بهم زده است. حکمرانی باید به مردم برگردانده شود.

 

وی بیان داشت: ما برنامه های بخشی، استانی و ملی داریم. اگر این برنامه ها در یک تعادل قرار نگیرد قطعا مشکل ایجاد می کند. تعادل عدالت و توازن منطقه‌ای ایجاد می کند. ما چند سند بالا دستی مهم داریم. یکی از آنها سند آمایش سرزمینی است. باید استراتژی ها به این سند آمایش ملی بیاید تا مسیر حرکت مشخص شود.

 

وی تصریح کرد: الان ما وزارتخانه‌ محور کشور را اداره می کنیم اما یک نظر دیگر هم استان محوری است که من هم قائل به روش دوم هستم. نوع نگاه دقیق به این مسأله و تفاهم عمومی روی این موضوع کار مهمی است که ما دنبال می کنیم.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه اختیارات استاندار کم است، تصریح کرد: وقتی اختیار، برنامه و پول به استانداری ها بدهیم می توانیم از آن ها نتیجه را بخواهیم.

 

او در مورد شاخص های مدیر در تراز انقلاب گفت: در وصیت نامه حضرت امام شاخص های تعیین استانداران هم آمده و این عمق نگاه امام خمینی(ره) را نشان می دهد. استاندار باید متعهد، دیندار سالم و با مردم باشد و خود را خدمت گذار مردم بدانند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در انتخاب مسئولین از مشاور همه معتمدین استفاده می کنیم تا به بهترین ها برسیم. معیار انتخاب شایسته سالاری و بهترین ها است. ما مدیر را برای مردم و انجام وظیفه انتخاب می کنیم و مدیر پروازی توهین به استان خوزستان است.

 

وحیدی در پایان بیان داشت: طبیعتاً جوان‌گرایی یک اصل است، حتما باید انتخاب از شایسته ها باشد. هر کسی در هر مسئولیتی است باید با تمام توان وظایف خود را انجام دهد.

https://hoorkhabar.ir/711762کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.