راه اندازی ستاد دائمی فضای مجازی در استان خوزستان

هورنیوز – عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه عمده فعالیت های دشمن در بستر فضای مجازی شکل گرفته است اظهار داشت: هدف از تشکیل ستاد دائمی فضای مجازی استان، ارتقاء هرچه بیشتر آگاهی شهروندان مطابق با حقوق شهروندی است. این ستاد تلاش دارد، جریان شناسی وقایع در فضایی شفاف تداوم یابد تا شاهد ارتقاء آگاهی در جامعه باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم خود را در مقابل مردم پاسخگو می داند ادامه داد: در صورتی که بستر مناسب و کارشناسی برای ارائه خدمات و همچنین شفاف سازی وقایع صورت گیرد با اعتماد عمومی بیشتری در جامعه روبرو خواهیم بود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد و افزود: در چارچوب این قانون، دستگاه های دولتی باید به مردم پاسخگو باشند و تقویت این رویه می تواند پروژه های دشمن در ایجاد ابهام، تفرقه و بروز چالش های اجتماعی متعدد را خنثی کند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ستاد دائمی فضای مجازی استان راهبردها و استراتژی های کارشناسی شده ای را در راستای جهاد تبیین و همچنین اطلاع رسانی مطلوب تر دنبال خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خدمات دولت ها فارغ از جنبه های سیاسی باید برای مردم تبیین شود ادامه داد: یکی از اولویت های مهم ستاد دائمی فضای مجازی استان، جلوگیری از انتشار اخبار غیرواقعی و بزرگنمایی هایی است که بعضا نتیجه برعکسی در جامعه درپی دارد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: اعضای مهم این ستاد را نخبگان حوزه فضای مجازی و علوم ارتباطات تشکیل می دهند. ستاد دائمی فضای مجازی ذیل شورای اطلاع رسانی استان تشکیل شده است.

 

گفتنی است، اخیر نیز مرکز ملی فضای مجازی، موضوع تصمیم‌گیری درباره ساختار کارگروه تخصصی، تقسیم کار و پیش نویس مواضع کشور در مورد مشارکت موثر در روند شکل گیری پیمان جهانی دیجیتال سازمان ملل متحد را ابلاغ کرد.

https://hoorkhabar.ir/711633کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.