آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

هورنیوز – بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به اینکه از حقوق کمتری در گروه شغلی خود برخوردار هستند، همسان سازی حقوق در ارتقای سطح زندگی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. در حالی که قرار بود همسان‌سازی از سال‌های گذشته برای این قشر صورت گیرد، اما ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق که باید به حساب آن‌ها واریز می شد به تاخیر افتاده است. دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرده تا پس از بررسی‌ها، رقم نهایی حقوق و دستمزدها مشخص شود. لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه و با تاخیر توسط دولت به مجلس برده شد و در این لایحه، بودجه ۵۲۶۱ هزار میلیاردی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به پارسال برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و البته در مورد افزایش سن «بازنشستگی» نیز در این لایحه صحبت شده است.

 

بر اساس تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲، ‌حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، به میزان متوسط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۶۳ میلیون ریال (۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) کمتر نباشد.

 

در همین زمینه نماینده مردم بهشهر در مجلس با اشاره به تأثیر منفی حذف ارز ترجیحی بر زندگی بازنشستگان و افزایش قیمت کالاهای اساسی از رئیس جمهور خواست تا نسبت به همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اقدام کند.

 

غلام رضا شریعتی اندراتی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: در سال گذشته با توجه به حذف نرخ ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت کالاها به ویژه در حوزه غذا و دارو بودیم و این امر بر زندگی تمامی اقشار به ویژه بازنشستگان تأثیر منفی گذاشته است به نحوی که این قشر زحمتکش برای تأمین مایحتاج اساسی زندگی خود دچار مشکل جدی شده‌اند.

 

وی افزود: بازنشستگان سرمایه‌های اساسی نیروی انسانی کشور و آیینه تمام نمای شاغلین هستند لذا از شما انتظار داریم در خصوص همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان دستورات عاجل صادر فرمایید.

https://hoorkhabar.ir/711565کپی شد!
158