با رانت و انحصارطلبی در استان برخورد جدی می‌شود

هورنیوز – علی اکبر حسینی محراب دیروز (۱۶ فروردین‌ماه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم نقد، نظارت، اطلاع‌رسانی و تبادل آرا و افکار در جامعه به صورت صادقانه و شفاف صورت بگیرد چنان که انتقادی منطقی و واقع بینانه و با پرهیز از دروغ و تهمت و دشنام داشته باشیم.

 

وی افزود: رسانه‌های اینترنتی نیز باید مقید به قانون باشند؛ باید سرعت اطلاع‌رسانی در تراز انقلاب اسلامی که هم‌اکنون در استان خوزستان کند است را اصلاح کنیم تا بتوانیم با این رویکرد، استان و کشور را از تعرض رسانه‌ای دشمنان باز بداریم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما باید به ضعف‌هایمان در ایده و پژوهش و پردازش خطی و تک بعدی موضوعات توجه کنیم، تاکید کرد: به جای طرح مشکل باید به دنبال راه حل باشیم و با این تفکر، با موضوعات درست برخورد کنیم زیرا جنگ، جنگ روانی دشمن است و دشمنان از هر جهت یادگیری و ظرفیت‌سازی خودشان را در ابعاد مختلف انجام داده‌اند.

 

حسینی محراب با بیان اینکه باید با کمک یکدیگر فضای همکاری صمیمانه و صحیح را در استان خوزستان اصلاح کنیم و یادمان بماند کار باید برای خدا انجام شود، گفت: کار سخت است اما همه فضایل و ظرفیت‌های رشد و پیشرفت را در استان خوزستان داریم و تنها باید موانع رشد را با همدلی و همفکری و تشکیل اتاق فکر حل کنیم و با کار جهادی به هدف و مقصد خود برسیم.

 

وی تاکید کرد: هدف کار بنده به عنوان استاندار خوزستان، مقابله و برخورد با رانت‌ها، انحصارطلب‌ها و فساد است و یادمان باشد که کار، سخت است و این کار سخت نیاز به همفکری آدم‌های متخصص دارد؛ آدم‌هایی که می‌توانند سکان کار را به درستی در اختیار بگیرند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی ظرفیتی برای استخدام نیروی جوان دارند و در کار، نگاهی به مدیران و سلسله مراتب خود دارند، افزود: اگر بخواهیم نیروی جوان را به کار بگیریم آنچه به نظر می‌آید این است که جوان از یک دریچه که به عنوان آزمون مطرح است، می‌تواند به این فضا ورود کند و کارهای قطعی را در دست بگیرد و همچون همت‌ها و باکری‌ها برای این کشور باشد.

 

وی گفت: در این تغییر، مسیری باید ایجاد و فراهم باشد و آن چیزی است که به دنبال آن هستیم یعنی باید حرکتی برای ایجاد اشتغال و تولید ایجاد کنیم و برای این کار، نیاز به انرژی جوانان داریم اما به دلیل اینکه پیکره بروکراسی اداری، پیکره‌ای سخت است ما باید این مساله را در مباحث دوجانبه و سه جانبه مدیران اصحاب رسانه و نخبگان دانشگاهی حل کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه رسانه‌ای خود را بیابیم، بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند و ما دوستدار حرکت رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی هستیم زیرا در تراز انقلاب اسلامی از هر جهت، الگوهای مشخص شده و باید و نبایدهای معین و درست وجود دارد.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در سیستم اداری، پذیرش و قبول نیرو از دریچه آزمون است و استخدام نیز مقررات خاص خود را دارد بنابراین باید سعی کنیم افراد ذی‌صلاح که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند را بشناسیم و به کار بگیریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مبانی احکام در شیعه، عمل به سیره معصوم است، توضیح داد: یعنی علاوه بر قول باید عمل را به عنوان یک حجت نگاه کنیم که به امید خدا بتوانیم هم در زندگی و هم در کار، کریمانه رفتار کنیم.

 

حسینی محراب با بیان اینکه قلب ماه رمضان شب قدر است، افزود: باید ارزش این شب قدر را بدانیم که شبی به اندازه هزار ماه است و می‌توانیم به سادگی و زیبایی آن را درک کنیم چرا که تمام عمر ما در این شب می‌تواند یک عمر آسمانی باشد و ما را رستگار کند و به قطع، رستگاری را می‌توان در شب قدر به دست آورد.

 

وی افزود: شب قدر، تحویل گذشته‌ها و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر است یعنی در این شب آینده بهتری را از پروردگار عالم باید برای خودمان طلب کنیم.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: روزه در ماه رمضان صعود روحانی انسان است زیرا با عمل به این فرض، انسان مقاومت در مقابل هوس و افکار کوتاه مدت و نادرست را به دست می‌آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان و میزان پیشرفت را خیلی دقیق و شفاف مطرح می‌کنیم که چه چیزهایی مصوب کردیم و چقدر پیشرفت داشته‌ایم و انشاءالله زمینه را برای سفر دوم که در اردیبهشت‌ماه سال جاری است فراهم کنیم و در این جریان، خلاءهایی که در استان خوزستان وجود دارد را حل کنیم.

 

حسینی محراب با اشاره به اینکه بودجه ملی و استانی استان خوزستان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌تواند در استان خوزستان حرکت ایجاد کند جریان بودجه‌های مربوط به سفر است و در بخش کشاورزی نیز توانستیم ارقام درشتی به دست آوریم که جریان اشتغال در بحث کشاورزی را می‌تواند حل کند.

https://hoorkhabar.ir/711470کپی شد!
54