کشف بیش از ۳ هزار کیلو فرآورده خام دامی ناسالم در خوزستان

هورنیوز – ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: سازمان دامپزشکی هرساله در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی را در سراسر کشور به اجرا در می‌آورد و امسال نیز به همین منظور این طرح از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا آخر ماه مبارک رمضان این طرح تشدیدی به مدت ۵۳ روز بطور پیوسته ادامه دارد.

 

این مقام مسئول گفت: از ۱۳ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ تن گوشت قرمز و ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی و شرعی استحصال و به بازار عرضه شد.

 

مدیر کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: بازرسی‌های بهداشتی تحت نظارت مستقیم از حدود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد عرضه بهداشتی انجام شده که ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم را کشف، ضبط و امحاء کردند.

 

عسکری فرد با اشاره به عرضه گوشت در سطح معابر از هم استانی‌ها خواست که به هیچ عنوان محصولات عرضه شده در سطح معابر را خریداری و استفاده نکنند چرا که کشتار دام و عرضه گوشت در معابر به هیچ وجه مورد تایید دامپزشکی نیست.

 

او در پایان گفت: در طول سال با هماهنگی بین بخشی با دیگر ارگان‌های قضایی و انتظامی، نظارت‌های مستمر را داریم، ولی در طرح تشدیدی، بازرسی‌ها مضاعف و اکیپ‌های سیار بیشتری را در مناطقی که گردشگر بیشتری دارند، سازماندهی می کنیم.

https://hoorkhabar.ir/711454کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.