آمادگی همزمان تخلیه و بارگیری ۱۰ فروند کشتی اقیانوس‌ پیما در بندر امام خمینی(ره)

هورنیوز – بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ پست اسکله با قابلیت پهلودهی همزمان۱۰ فروند کشتی پاناماکس در بندر امام خمینی(ره) آماده‌ ارائه خدمات می‌باشد، اظهارداشت: از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دعوت می‌شود تا با استفاده ظرفیت‌های این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام کنند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها زمینه دسترسی سریع به بازارهای مصرف در داخل کشور نیز فراهم شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی این تعداد اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما، تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده‌ بکار و بروز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شامل جرثقیل، مکنده و گنتری کرین برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

 

‎مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بر ضرورت اتخاذ رویکردهای تخصصی در ارائه خدمات بندری و استفاده بهینه از تمامی امکانات و تجهیزات به منظور افزایش ترافیک کالا و کشتی تاکید کرد و گفت: به دنبال ارتقاء شاخص‌های تخلیه و بارگیری، تأمین تجهیزات جدید توسط بخش خصوصی و همچنین حفظ و ارتقاء آماده بکاری تجهیزاتی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) روند ثبت رکوردهای کم‌سابقه در تخلیه سریع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی افزایش یافته است.

 

‎این مدیر مسئول به ثبت رکورد تخلیه کشتی ۶۸ هزار تنی کالای اساسی در نخستین روزهای سال جدید در کمتر از ۵۷ ساعت اشاره کرد و گفت: به واسطه ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، فرآیند تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت و ایمنی بیشتر در این مجتمع بندری انجام می‌گیرد.

 

‎وی با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای با پسکرانه جمعیتی ۷۰ درصدی متصل است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این بندر مزیت مهمی محسوب می‌شود که نقش تاثیرگذاری در تامین زنجیره‌ کالایی صنایع مختلف کشور برعهده دارد.

 

‎گفتنی است سال گذشته ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

https://hoorkhabar.ir/711380کپی شد!
59