مشکلات آموزشی مهمترین عامل تهدید کننده سلامت روان دانشجویان

هورنیوز – هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بیشتر موضوعاتی که سلامت دانشجویان را به مخاطره انداخته، منشا در دوران کرونا دارد، اظهار داشت: شرایط خاص دوران کرونا در ۳ سال گذشته باعث شده است تا جامعه درگیر مشکلات عدیده‌ای باشد و دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست.

 

نیازمند یک جهش در افزایش بودجه سال آینده هستیم
وی با تصریح بر اینکه چالش‌های تحصیلی و آموزشی جزو مهم‌ترین مشکل حوزه سلامت روان دانشجویان است، گفت: البته این موضوع به صورت مستقیم بر سلامت تاثیر گذار نیست، بلکه تاثیرات غیر مستقیم بر دانشجویان دارد.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه مشکلات آموزش یو تحصیلی دانشجویان در دوران کرونا نسبت به گذشته بیشتر شده است، اضافه کرد: اگر مشکلات آموزشی دانشجویان ادامه‌دار باشد و به روندی فرسایشی تبدیل شود، می‌توان گفت که قطعا سلامت روان آنان را نشانه خواهد گرفت.

 

این مقام مسئول درباره طرح پیشگیری از افت تحصیلی(پات) بیان کرد: ما این طرح را با هدف کاهش مشکلات آموزشی و تحصیلی دانشجویان پس از دوران کرونا طراحی و اجرایی کردیم.

 

داداش پور یادآور شد: برای اینکه بتوانیم مشکلات آموزشی دانشجویان را پیگیری شود و همکاری و هم افزایی بین معاونت‌های دانشجویی و آموزشی دانشگاه‌ها ایجاد شود، طرح پات اجرا شده است. این طرح باعث خواهد شد تا مشکلات دانشجویان به حداقل برسد.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه لبته بخشی از مشکلات آموزشی دانشجویان نیز به زیر ساخت‌های آموزشی قبل از مرحله دانشگاه ارتباط دارد، گفت: دوران کرونا باعث شد تا دانشگاه‌ها بخشی از آموزش خود را در فضای مجازی ارائه دهند، همین موضوع نیز مشکلات آموزشی دانشجویان را بیشتر کرد.

https://hoorkhabar.ir/711303کپی شد!
37