فروش اجباری بلیت پرواز به مقصد ۷ شهر ممنوع شد

هورنیوز – محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اقدامات نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در عملیات پروازهای نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: بازه زمانی سفرهای نوروزی امسال به سه دوره از؛ ۲۴ اسفندماه تا سوم فروردین، روزهای ۴، ۵، ۶ فروردین و همچنین روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تقسیم شده است. برای صدور مجوز پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده برنامه‌ریزی شده و مطابق ظرفیت اعلام شده عملیات پروازی در این ایام صورت خواهد گرفت.

 

محمدی بخش از ممنوعیت فروش بسته پروازی از مبداء تهران به مقاصد مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز خبر داد و گفت: این مقاصد حدود ۸۰ درصد پروازها را به خود اختصاص می‌دهند و ایرلاین‌ها موظفند در این مسیرها پروازهای خود را روی سامانه قرار داده و بدون بسته به فروش برسانند.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در خصوص بحث گرانفروشی و فروش اجباری بسته سفر و همچنین فعالیت بعضی از سایت ها و دفاتر فروش غیر مجاز با هماهنگی ضابط قضایی، معاون دادستان، سازمان تعزیرات، گشت های نظارتی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 

محمدی‌بخش بیان کرد:‌ علاوه بر اقدامات قضایی، محدودیت در مسیرهای پُرتقاضا و خارجی برای ایرلاین ها و آژانس از جمله اقدامات سلبی و امتیازاتی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد و گفت: در صورت تکرار تخلف تا مرز تعلیق و رفع امتیاز شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی پیش خواهیم رفت. در این خصوص بخشنامه های متعددی ابلاغ شده و از دادسرای رسانه خواسته‌ایم سایت‌های غیرمجاز را به عنوان اخلال گران عرضه بلیت با قیمت‌های نجومی مسدود کند.

 

این مقام مسئول ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل برابر نبودن عرضه و تقاضا در این بخش گفت: از مردم می‌خواهیم بلیت را از مراکز رسمی، مجاز و همچنین ایرلاین‌ها خریداری کنند. چنانچه فردی از سایت های مجاز، ایرلاین ها و دفاتر فروش، بلیتی خارج از این چارچوب خریداری و مبلغ اضافه پرداخت کند با حکم قضایی با مراکز مذکور برخورد خواهیم کرد.

 

مسدودسازی ۹ سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما
جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود سازی ۹ سایت فاقد مجوز فروش بلیت هواپیما خبر داد که با آشفته کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت می‌کردند. با پیگیری های سازمان هواپیمایی کشوری و ورود دادستانی، ۹ سایت فاقد مجوز و متخلف که با آشفته کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کردند تا ساعاتی دیگر مسدود خواهد شد.

 

وی افزود: مسافران گرامی ضمن مطالعه آئین نامه حقوق مسافر حتما از شرکت‌ها و دفاتر معتبر فروش به خرید بلیت اقدام کنند.

 

لیست سایت های مذکور به شرح ذیل است؛

www.charter۷۲۴.com

www.kish۴۴.ir

www.mancharter.ir

www.buy۴ter.ir

www.parvazyab.com

www.kishzoom.com

www.bilittehran.ir

www.ojooz.ir

www.arzanro.com

https://hoorkhabar.ir/711147کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.