بازرسی اداره صمت از بیش از ۸۴ هزار واحد صنفی در خوزستان

هورنیوز – بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۴ هزار واحد صنفی توسط کارشناسان سازمان صمت خوزستان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته است. که از این تعداد ۷۴ هزار و ۷۶۱ واحد صنفی خوزستان بدون تخلف بوده اند.

 

این مقام مسئول افزود: در این زمینه ۹هزار و ۸۵۵ پرونده تخلف صنفی و ۱۷۷ پرونده قاچاق تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شد که این سازمان در کمترین زمان با تشکیل شعبه‌های ویژه بررسی‌های لازم را انجام داد و احکام مربوطه را صادر کرد.

 

طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه رمضان

جباری با توجه به نزدیک شدن به نوروز و ماه مبارک رمضان به اجرای طرح نظارتی ویژه این ایام اشاره کرد و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. بازرسی از واحد‌های صنفی حتی در روز‌های تعطیل در حال انجام است.

 

همکاری مردم با صمت از طریق ارسال گزارش به سامانه ۱۲۴

جباری تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلفات و رسیدگی به شکایت‌ها و گزارش‌ها باید مردم نیز از طریق سامانه ۱۲۴ با سازمان صمت در تماس باشند.

 

نظارت بر کالا، خدمات و اماکن ذخیره اجناس در خوزستان

وی با اشاره به همکاری سازمان صمت خوزستان با شرکت‌های پشتیبانی امور دام، غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی برای تامین گوشت قرمز و مرغ، میوه شب و آرد برای نوروز گفت: نظارت‌های این سازمان در حوزه‌های کالا، خدمات، نگهداری اجناس در بنادر، سردخانه‌ها و انبار‌ها ادامه دارد.

 

نظارت بر میادین میوه و تره بار و اصناف

این مقام مسئول استقرار بازرسان در میادین میوه و تره بار، رصد مستمر قیمت‌ها و تعیین لیست کشیک تعطیلات در واحد‌های صنفی را از جمله اقدامات مهم در آستانه تعطیلات پیش رو عنوان کرد و افزود: با کمک بسیج و بازرسی اصناف بخش زیادی از نظارت‌ها در ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان در حال انجام است.

 

نظارت بر فعالیت اتحادیه‌های صنفی

جباری با اشاره به نظارت بر فعالیت اتحادیه‌های صنفی گفت: افراد می‌توانند علاوه بر تماس با سامانه ۱۲۴، شکایت‌ها را به صورت حضوری با ارائه اسناد و مدارک از جمله فیش پرداختی و فاکتور خرید مورد بررسی کارشناسان سمت قرار میگیرد و در صورت نیاز از کارشناسان اتاق اصناف و دادگستری نیز برای بررسی و صدور حکم استفاده میشود.

 

نظارت بر فعالیت نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا

وی با اشاره به نحوه بازرسی و نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی در نمایشگاه‌های عرضه کالا گفت: علاوه بر بازرسی مستقیم، در صورت ارسال کالای خریداری شده بعد از نمایشگاه برای مشتری، ضمانت نامه اجرایی از واحد ارسال کننده از سوی نمایشگاه و صمت دریافت می‌شود تا در صورت عرضه کالای بدون کیفیت، از این تخلف به صورت قانونی جلوگیری شود.

 

نظارت بر واحد‌های نانوایی در خوزستان

جباری در خصوص نظارت بر نانوایی‌های استان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از واحد‌های نانوایی تخلفاتی از جمله کم فروشی، کمبود ساعت پخت و عرضه خارج از شبکه آرد در پرونده دارند، بازرسان بسیج اصناف و جهاد کشاورزی به صورت روزانه بر این واحد‌ها نظارت و تخلفات را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند.

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌های جدید برای جلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها گفت: در آینده نزدیک یارانه این واحد‌ها بر اساس فروش قرص نان به آن‌ها اعطا میشود و با همکاری بانک سپه، شرکت غله و خدمات بازرگانی و جهاد کشاورزی فعالیت روزانه نانوایی‌ها رصد می شود.

احتکار ممنوع است

جباری با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش رو و ابلاغ نامه برخورد با موارد احتکار گفت: واحد‌های صنفی از احتکار اقلام مورد نیاز خودداری کنند، زیرا تخلف احتکار جرایم سنگینی دارد.

 

وی تاکید کرد بر اساس این ابلاغ، احتکار ۵۰ قلم کالای پرمصرف از جمله انواع قطعات خودرو و روغن موتور، تلفن همراه، شوینده‌ها، پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، محصولات پتروشیمی و فولادی، کود شیمیایی، مکمل‌های دام و طیور، واکسن‌های دامی، دارو، دانه‌های روغنی و سموم دفع آفات ممنوع است و با محتکران به صورت قانونی برخورد می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/711134کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.