عرضه کالاهای اساسی در خوزستان بدون محدودیت و با قیمت مصوب

هورنیوز – حمیدرضا فلاح مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برای نظارت بر بازار و قیمت‌ها در آستانه نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: براساس رسالت وزارت و ماموریتی که وزارت صمت و دبیری کارگروه تنظیم بازار بر عهده این وزارتخانه و به تبع آن سازمان‌های صمت استانها، قرار گرفته است، روز‌های دوشنبه هرهفته با حضور استاندار خوزستان و همه دستگاه‌های متولی جلسه‌های تنظیم بازار برگزار می‌شوند.

 

وی به رصد مستمر بازار و حداقل ۱۰۰ قلم از انواع کالا‌های اساسی و غیر اساسی در جلسه‌ها و تحلیل و بررسی افزایش یا کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: همچنین موجودی کالا‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسئول یکی از محور‌های این جلسه‌ها را تنظیم بازار و اجرای شیوه نامه‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز جلسه‌های کارگروه‌ها و زیرکارگروه‌ها در این رابطه باحضور فرمانداران و دستگاه‌های مربوط برگزار می‌شوند و تصمیم‌های گرفته و اجرایی می‌شود.

 

تامین گوشت و مرغ برای نوروز و ماه رمضان

این مقام مسئول در تشریح کار‌های مربوط به تنظیم بازار در آستانه عید نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، گفت: اولین کار انجام شده، تامین کالا‌های اساسی با همکاری و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی بوده و براساس اطلاعات دریافتی، موجودی کالا در انبار‌ها شرکت‌های پشتیبانی امور دام و غله و خدمات بازرگانی کافی است.

 

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان موجودی مرغ در سردخانه‌های استان را ۷۵۰ تن اعلام و اضافه کرد: ظرفیت ذخیره سازی در هفته پیش رو به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید، همچنین ۳۰۰ تن گوشت قرمز موجود است و این میزان به یکهزار تن می‌رسد.

 

او گفت: رایزنی‌ها برای تامین گوشت قرمز گرم انجام شده و براساس برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در مرحله اول ۴۰۰ تن و در مرحله دوم نیز یکهزار تن تا پایان تعطیلات نوروز تامین و به بازار عرضه می‌شود. برنج، روغن و شکر به میزان لازم در انبار‌های خوزستان ذخیره سازی شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 

راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اهواز و کارون

وی درخصوص زمان عرضه کالا‌های اساسی در بازار به مناسبت نوروز گفت: براساس مصوبه‌های کارگروه تنظیم بازار، به هر میزان که تقاضا شود، انواع کالا‌ها نیز عرضه می‌شوند، ضمن اینکه به موازات این عرضه نیز در اهواز و کارون ۴ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار شده که از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان فعال هستند و کالا‌ها را بدون واسطه محدودیت و با قیمت مصوب دولتی در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 

فلاح به عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در ۸ نقطه اهواز از سوی شهرداری اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در شهرستان‌های دزفول، آبادان، ایذه و بهبهان نیز نمایشگاه‌هایی به همین منظور راه اندازی خواهد شد که تا ۲۸ اسفندماه فعال خواهند بود، ولی قصد داریم این نمایشگاه‌ها تا پنجم فروردین سال آینده به فعالیت خود ادامه دهند.

https://hoorkhabar.ir/711109کپی شد!
82