افزایش نظارت بر بازار جهت جلوگیری از تخلفات صنفی

هورنیوز – حمیدرضا فلاح سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان، در شورای اداری این اداره کل در شهرستان شوش، اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان و اهمیت ارتباط بین بخشی بین ادارات این دستگاه جلسات شورای اداری این اداره کل با حضور مدیران و کارکنان ادارات صمت استان به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جلسات به منظور هماهنگی هرچه بیشتر در بین ادارات و بررسی عملکرد ادارات صمت خوزستان برگزار می‌شود، افزود: این اداره کل ۲ برنامه اساسی دارد که یکی از مباحث برگزای نمایشگاه‌های کالای اساسی برای ایام نوروز است. این نمایشگاه‌ها به‌منظور تعدیل قیمت کالا‌ها و رفاه حال مردم است، در هر نمایشگاه یکصد غرفه مستقر است که کالای اساسی را عرضه می‌کند.

 

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با اشاره به اینکه به غیر از اهواز در پنج شهرستان دزفول، ماهشهر، ایذه و بهبهان و آبادان نیز نمایشگاه‌های کالای اساسی دایر می‌شود، اضافه کرد: گشت‌های ویژه نظارتی را خواهیم داشت و قرارگاهی را به همراه بسیج اصناف و تعزیرات حکوکتی و نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی ایجاد کردیم که به‌صورت شبانه‌روزی بر بازار نظارت داشته باشیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه ۱۲۴ آماده دریافت شکایات مردم از تخلفات صنفی است که به صورت فوری به شکایت رسیدگی می‌شود، تمامی تلاش این است که در آستانه ایام نوروز شرایط بازار برای مردم فراهم و مناسب باشد.

 

برپایی هشت نمایشگاه کالای اساسی در خوزستان
فلاح با بیان اینکه به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سه نمایشگاه کالای اساسی درسه نقطه اهواز وهشت غرفه در مناطق مختلف اهواز و همچنین پنج نمایشگاه در شهرستان‌های بهبهان، ایذه، دزفول، ماهشهر و آبادان جهت ارائه کالا‌های اساسی و تنظیم بازار به‌صورت عرضه مستقیم برپا می‌شود، یادآور شد: این نمایشگاه‌ها و ایجاد غرفه‌ها با هدف توزیع کالا‌ها و اقلام مورد نیاز مردم برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و با قیمت مناسب و در جهت ایجاد رضایتمندی مردم برپا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها از تاریخ ۱۷ اسفندماه در استان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان ایام نوروز ادامه دارد، اظهارکرد: این نمایشگاه‌ها در راستای اجرای تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور برای عرضه مستقیم اقلام و کالا‌های اساسی در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ایجاد خواهند شد.

 

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان ادامه‌داد: این نمایشگاه‌ها با هدف تسهیل و دسترسی آحاد جامعه به کالا‌های اساسی با قیمت مناسب و به منظور حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برپایی این‌نمایشگاه‌ها در کنترل بازار و قیمت کالا‌های اساسی بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: این‌نمایشگاه‌ها واحد‌های تولیدی و پوشاک و مواد غذایی و مواد شوینده مستقر خواهند شد و عمده فروش‌ها و بنکداران نیز حضور خواهند داشت. مقرر شده که کالا‌ها با ۲۰درصد تخفیف و ارزان‌تر از بازار عرضه شود.

 

فلاح گفت: گشت‌های ویژه نظارتی به عنوان قرارگاه نظارتی با کمک اتحادیه ها، اصناف، بسیج اصناف و بازرسی سازمان صمت استان با یک‌هزار بازرس بصورت شبانه روز در بازار گشت زنی و نظارت خواهند داشت. اقلامی مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن خوراکی، قند، شکر، چای، میوه، آجیل کالا‌های اساسی هستند که با اولویت ویژه در ایام نوروز عرضه خواهند شد.

 

نشست مدیرکل صمت خوزستان با نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس
از سوی دیگر، سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با «علیرضا ورناصری قندعلی» نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نشستی را برای پیگیری مسائل صنعتی و صنفی این حوزه‌های انتخابیه و مصوبات گذشته برگزار کرد.

 

همچنین در این نشست ایجاد صنایع جانبی در کنار کارخانجات آلومینیوم و سیمان و بهره‌برداری از معدن کوهی آهک هیدارته و طرح برنامه‌های صنعتی و معدنی و صنفی، با توجه به جغرافیای منطقه و پیگیری پروژه‌ها با پیشرفت کمتر از ۵۰ و بالاتر از ۵۰ درصد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

شناسایی مشکلات و تدوین راهبرد‌ها برای شهرستان‌های حوزه، تدوین برنامه‌های سند هفتم و شناسایی سرمایه‌گذار برای ایجاد طرح‌های اقتصادی نیز در این نشست بررسی شد.

 

تجلیل از کارکنان امور مالی اداره کل صمت خوزستان
جلسه تجلیل از کارکنان امور مالی اداره کل صمت استان خوزستان با حضور فلاح سرپرست اداره کل صمت استان، ذیحساب مجموعه و پرسنل این بخش برگزار شد. این جلسه به مناسبت روز حسابدار و به‌منظور تجلیل و تقدیر از زحمات نیرو‌های زحمتکش این اداره کل صورت گرفت.

 

بازدید معاون امور صنایع اداره کل صمت از یک شرکت صنعتی
از سوی دیگر، معاون امور صنایع اداره کل صمت استان خوزستان به‌همراه کارشناسان اداره صنایع فلزی از شرکت کوشا صنعت پرسین که در زمینه تولید برشکاری فلزات و همچنین ساخت انواع فیلتر صنعتی فعالیت می‌کند، به منظور رفع موانع تولیدی بازدید کرد.

 

بازدید مدیرکل اداره صمت رامهرمز از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی
مدیرکل اداره صمت شهرستان رامهرمز از نمایشگاه توانمندی شرکت‌های تولیدی تحت حمایت بسیج شهرستان‌های رامهرمز، بهبهان، باغملک، هفتکل و ایذه در شهرستان رامهرمز بازدید کرد. در این نمایشگاه توانمندی‌های این شرکت‌ها به نمایش گذاشته شده است.

 

تشکیل جلسه کمیسیون نظارت در مسجد سلیمان
جلسه کمیسیون نظارت بر واحد‌های صنفی شهرستان مسجدسلیمان با حضور معاونت این اداره کل، فرماندار شهرستان، ریاست اداره امور مالیاتی، رئیس اداره صمت مسجد سلیمان و دیگر اعضای کارگروه در محل اداره صنعت معدن تجارت شهرستان مسجدسلیمان تشکیل شد.

 

جلسه کمیسیون نظارت بر واحد‌های صنفی شهرستان مسجدسلیمان با محوریت ساماندهی بازار شب عید، ساعت کارکرد طلا فروشان و رفع مشکلات واحد‌های صنفی برگزار شد.

https://hoorkhabar.ir/711090کپی شد!
54