بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در خوزستان شناسایی شدند

هورنیوز – پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان از شناسایی ۸۲۳ بیمار مبتلا به ایدز در استان خبر داد و گفت: اصلی‌ترین راه کنترل عفونت در جامعه شناسایی به موقع بیماران و شروع درمان ضد ویروسی است.

 

بختیاری نیا افزود: در همین راستا برنامه بیماریابی اچ‌ ای وی در گروه‌های تعیین شده بر اساس دستور العمل‌های وزارت بهداشت با انجام تست سریع اچ‌ ای وی صورت می‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۳ بیمار مبتلا به اچ‌ ای وی که شامل بیماران شناسایی شده در سنوات گذشته و همچنین موارد جدید ابتلا در سال جاری هستند تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: همچنین از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ تست برای مراجعان انجام که از این تعداد ۷۳ مورد مثبت جدید اچ‌ ای وی شناسایی و مراقبت‌ها و درمان رایگان برای آن‌ها انجام شده‌است.

 

دکتر بختیاری نیا افزود: به منظور بررسی و پایش موثر بودن درمان بیماران تحت مراقبت از ابتدای سال تاکنون ۷۵۹ تست CD۴ و ۶۱۰ تست سنجش بار ویروسی بصورت رایگان انجام شده که خوشبختانه با تلاش و پی گیری همکاران مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ۹۰ درصد بیماران درمان موفق با بار ویروسی صفر داشته اند.

 

وی بیان کرد: درصورتی‌که هریک از شهروندان در خصوص ابتلا به اچ‌ ای وی نیاز به مشاوره و تست داشته باشند، می‌توانند به مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه و این خدمات را بصورت رایگان دریافت نمایند.

 

مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری اهواز واقع در زیتون کارمندی خیابان زاویه، بعد از بیمارستان ابوذر، رو بروی کوچه هدایت طبقه دوم آماده ارایه خدمات به شهروندان اهوازی است.

https://hoorkhabar.ir/711045کپی شد!
104