همایش تجلیل از کوهنوردان طرح ملی سیمرغ کوی های ایران

هورنیوز – ابراهیم نصیری معاون ورزش و جوانان استان خوزستان در این همایش اظهار داشت: هیات کوهنوردی از هیات های موفق و با برنامه ی استان می باشد که عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است.

 

استاد نظر مسئول طرح ملی سیمرغ نیز در این همایش گفت: برگزار کنندگان برای برگزاری این همایش زحمات زیادی کشیده اند و واقعاً غافلگیر شدم. طرح سیمرغ یک طرح ملی بود که از پاییز ۹۵ شروع شد و از ۹۶ کلید خورد و در طی یک سال ۴۵ نفر موفق شدند احکام خودشان را دریافت نمایید. این پروژه در راستای تحول اقتصادی و اجتماعی بوده است که طی این مدت حدود پنجاه میلیارد تومان گردش مالی داشته ایم و سبب رونق به مکان های کوه پایه ای شده است.

 

وی اظهار داشت: هشت دوره آموزشی جهت علاقه مندان برگزار شد و اکنون نیز مستند سیمرغ را کلید زدیم که ان شالله در خوزستان نیز حضور پیدا خواهند کرد. امیدواریم با همکاری های سازمان محیط زیست بتوانیم برای قله های دوم، سی یک استان کشور برنامه ریزی نماییم.

 

در ادامه سپهری رییس هیات کوه نوردی استان خوزستان در جشنواره طرح سیمرغ اظهار کرد: طرح سیمرغ در سال ۹۵ برنامه ریزی شد و یک طرح فرهنگی بود تا قومیت ها با یکدیگر بیشتر آشنا بشوند و این طرح رفته رفته تکمیل شد تا اکنون که دارای یک شیوه نامه مشخص در فدراسیون کوهنوردی است. همچنین هیات کوهنوردی استان خوزستان نیز برخود لازم می دانست از کسانی که این طرح را به پایان رسانده اند تقدیر و تشکر نماید و امروز این فرصت فراهم شد.

 

مومن مومن نژاد از حاضرین در طرح ملی سیمرغ نیز در این همایش ورزشی گفت: باید قدردان بانیان و هیات کوهنوردی بود که چنین همایشی را برگزار کردند. در فرهنگ کوهنوردی به کسانی که با هم کوهنوردی می کنند همنورد می نامند که واژه بسیار بزرگی است که در سخت‌ترین مسیر ها هوای هم را داشتن و تمام دار و ندار خود را با یکدیگر تقسیم کردند. آنها همیشه حواسشان است که کسی جا نماند و دیگری تند روی نکند و دیگری کم و کسری نداشته باشد.

 

مومن نژاد ادامه داد: همنوردی با هم بودن و احترام به فردیت های یکدیگر است. چه خوب می شد که آدم ها در کنار یکدیگر همنورد هم می بودند، چه خوب می شد که ما یکی را داشتیم در کنار همه سختی ها و دشواری ها زندگی یک همنورد وجود داشته باشد ‌و چه خوب می شد که ما هم برای دیگران همنورد باشیم.

 

در پایان این همایش به شرکت کنندگان در این پویش ملی لوح تقدیر داده شد.

https://hoorkhabar.ir/710918کپی شد!
64