۳۱۰ کودک کار در خوزستان از ابتدای امسال شناسایی شدند

هورنیوز – مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل کودکان اظهار داشت: بی توجهی، سهل‌انگاری و سوء رفتار نسبت به اطفال و نوجوانان، قرار گرفتن کودک در خطر شدید و استفاده از کودک در تکدی‌گری و اجبار کردن کودک به کار از جمله مواردی هستند که طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی نیاز به مداخلات تخصصی دارد. که در این راستا اداره‌کل بهزیستی خوزستان اقداماتی در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان دارد و عمده‌ترین کودکان نیازمند حمایت نیز کودکان کار و خیابان هستند.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه سالیانه به طور متوسط ۵۵۰ کودک کار خدمات لازم را از مراکز حمایتی و آموزشی بهزیستی استان دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۰ کودک کار توسط تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی شناسایی شده‌اند که اطلاعات کلیه کودکان شناسایی شده، ثبت و در سامانه اطلاعات سازمان بهزیستی موجود است.

 

کریمیان عنوان کرد: پس از شناسایی کودکان، وضعیت کودک و خانواده هر کودک توسط مددکاران اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و برنامه کمکی برای توانمندسازی کودک و خانواده‌اش تدوین می‌شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: ۴۵ کودک از کودکان شناسایی شده به دلیل بی سرپرستی یا بدسرپرستی در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان خوزستان نگهداری شده و سایر کودکان از طریق مراکز حمایتی آموزشی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حضور کودک در خیابان، از جمله خدمات آموزشی به کودکان است. همچنین در این مراکز خدمات حمایتی از جمله پیگیری وضعیت تحصیل کودک و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل کودک، حرفه‌آموزی و پرداخت کمک‌های مالی جهت ایجاد اشتغال، ارائه خدمات روانشناسی توسط تیم تخصصی، خدمات درمانی و بهداشتی و خدمات فرهنگی و هنری به منظور توانمندسازی کودکان ارائه می‌شود.

 

کریمیان بیان کرد: با تلاش تیم‌های تخصصی مراکز و نتیجه مداخلات مددکاران اجتماعی تعداد قابل توجهی از کودکان در بعد اقتصادی و فرهنگی به توانمندی نسبی رسیده‌اند و دیگر جهت کار در خیابان حضور ندارند.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه حمایت از کودکان از جمله ساماندهی و حمایت از کودکان کار نیازمند مشارکت عمومی دستگاه‌های اجرایی و شهروندان است، عنوان کرد: با توجه به تاکید قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به منظور خروج کودک از شرایط مخاطره‌آمیز دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی وظایفی برعهده دارند که باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

https://hoorkhabar.ir/710915کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.