نزدیک به ۶ میلیارد دلار کالا از خوزستان صادر شد

هورنیوز – بهروز قره بیگی، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۹۲۳ میلیون و ۵۴۳ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا ثابت بوده است.

 

وی افزود: ارزش وزنی این میزان صادرات ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

 

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

 

کاهش ۱۲ درصدی میزان واردات

قره بیگی عنوان کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

 

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در ۱۱ ماهه امسال، ۱۶میلیون و ۶۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۵میلیون دلار بوده است.

 

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: میزان واردات کالای غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۶ درصد رشد داشته است.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/710881کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.