هشدار معاونت پیشگیری دادگستری خوزستان نسبت به افزایش حوادث جاده ای

هورنیوز – علیرضا باوی در جلسه پیشگیری از تصادفات جاده‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، با بیان این‌که خسارات جانی و مالی وارده به اشخاص در تصادفات درون شهری و برون شهری رقم قابل توجهی دارد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای قضایی موجود (در سامانه cms دادگستری استان) در ۱۰ ماهه سال جاری، پرونده‌های با موضوع ایراد صدمات بدنی غیر عمد ناشی از تصادفات ۱۲ درصد و رانندگی بدون پروانه ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته که کاهش آمار مربوطه اهتمام بیش از بیش مسئولان را می‌طلبد.

 

وی تصریح کرد: ترمیم و بهسازی جاده‌ها، افزایش روشنایی، نصب دوربین و علائم راهنمایی در کلیه مسیرها و نصب گاردریل در مقاطع پرخطر جاده‌ها، از عوامل کاهش تصادفات است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

باوی گفت: در راستای تسریع در کاهش پرونده‌های قضایی با موضوع حوادث ناشی از تخلفات رانندگی، شیوه‌نامه نحوه رسیدگی غیر قضایی به این پرونده‌ها تحت موضوع ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری توسط دادسرای مرکز استان و پس از تایید رئیس کل دادگستری تدوین و جهت اقدام در اختیار روسا و دادستان‌های سراسر استان قرار گرفت.

 

در ادامه جلسه، نماینده پلیس راهور استان و نماینده مرکز کنترل ترافیک شهرداری اهواز ضمن ارائه آمار تصادفات جاده‌ای درون شهری، به ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه، آخرین وضعیت رفع نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون‌شهری و برخی اقدامات پیشگیرانه از جمله مدیریت دوربین‌های فعال درسطح استان پرداختند.

 

گفتنی است در این نشست همچنین دستورالعمل حفاظت و مراقبت از تجهیزات و سامانه‌های ثبت تردد سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

https://hoorkhabar.ir/710717کپی شد!
108
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.