تولید داخلی بیش از ۸۰ درصد میل گرد در شرکت فولاد آتیه خاورمیانه

هورنیوز – داریوش دارابی مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در نشت خبری با اصحاب رسانه که در سومین روز از سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد انجام شد، اظهار داشت: ساخت شرکت آتیه در سال ۱۳۹۲ در زمینی به وسعن ۲۰ هکتار در استان خوزستان آغاز و در سال ۱۳۹۵ فاز اول آن به بهره برداری رسید. این شرکت با توجه به مزیت های مختلف از جمله نزدیکی به شرکت فولاد خوزستان و بنادر جنوب کشور، پتانسیل بالایی جهت تبدیل شدن به یک صادرکننده عمده مقاطع فولادی را دارد.

 

وی اهداف این شرکت را تولید بومی بیش از ۸۰ درصد میل گرد و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد. تنوع بخشی به محصولات و افزایش سهم صادرات از تولید بالای ۹۰ درصد در شش سال گذشته به عراق از اهداف نهایی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه می باشد.

 

این مقام مسئول با اشاره به چالش های پیش روی اکثر شرکتهای فولادی و این شرکت عنوان کرد: بحث تامین گاز و کمبود برق در تابستان سال جاری یکی از مهمترین مشکلات بوجود آمده بود که باعث کاهش ۱۵ درصدی تولید برای این شرکت شد. زمانی که شرکت فولاد خوزستان نتواند شمش تولید کند به طبع این شرکت هم توان تولید میل گرد را نخواهد داشت. از دیگر چالشها، تامین سیاستهای صادراتی است که اگر دولت بتواند یک رقم پایداری را در این بخش اعمال کند شرکتهای خصوصی کوچک همانند این شرکت می توانند به برنامه ریزی های دراز مدت دست یابند.

 

دارابی در خصوص بومی سازی قطعات افزود: این شرکت کارهای مدل سازی با توجه به هوش مصنوعی انجام داده است. در این زمینه شش مقاله در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ نوشته شد که، پنج مقاله در انجمن ها و کنفرانس های داخلی و یک مقاله در خارج از کشور ارائه شد.

 

این مقام مسئول در پایان به طرح های توسعه و برنامه های آینده شرکت فولاد آتیه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ما پروژه ورق عریض را در دست بهره برداری داریم که تا پایان خرداد الی تیر ماه سال ۱۴۰۲ این اتفاق صورت می گرد و ظرفیت اسمی ۵۰۰ هزار تن در سال را خواهیم داشت.

 

خبرنگار: سمیه سادات هاشمی

 

https://hoorkhabar.ir/710640کپی شد!
99