به دنبال سودآوری و برنامه محوری در تولید محصولات فولادی هستیم/ بومی بودن اکثر تجهیزات فولاد شادگان

هورنیوز – حسین کهزاد مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شرکت فولاد شادگان یکی از ۸ طرح جامع مطالعاتی کشور است. یکی از ویژگی های بارز این شرکت، حمل و نقل آسان تولیدات فولاد شادگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن به اسکله فولاد خوزستان در بندر امام خمینی(ره) می باشد.

 

وی افزود: شرکت فولاد شادگان با توجه به نزدیک بودن به آبهای آزاد به لحاظ جانمایی مناسب بوده و هیچ آسیبی متوجه تالاب شادگان نمی شود علاوه بر آن تصفیه خانه پساب شهری طی یک تفاهم نامه با شرکت آبفا به کارخانه منتقل و آب مصرفی شرکت از آن تامین می شود. با توجه به اینکه جنوب کشور به آبهای آزاد نزدیک تر هستند، صنابع آب باید در این نقاط احداث و راه اندازی شود. این در حالی است که تا کنون در برخی مواقع عکس رخ داده و صنایع آب بر در مرکز کشور که در شرایط خشکی قرار دارند ایجاد شده اند.

 

این مقام مسئول گفت: یکی از مهم ترین اهداف ایجاد نواحی و شرکت های صنعتی، ایجاد شبکه های جمع آوری و احداث تصفیه خانه های فاضلاب پساب صنعتی و بهداشتی است. پروژه احداث پساب صنعتی و بهداشتی در مجمتع شرکت صنعت فولاد شادگان با هدف تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی مجتمع و استفاده مُجدد از آن در حال احداث است. اجرای سیستم پایش آنلاین، پروژه جنگل و احداث فضای سبز، انبار قطعات یدکی مکانیزه و احداث پُست برق جنبی از دیگر مسئولیت های اجتماعی این شرکت است که تاکنون صورت پذیرفته است.

 

او با بیان اینکه اولویت استخدام در شرکت صنعت فولاد شادگان بومی بودن نیروها است، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۳ درصد از نیروی انسانی این شرکت بومی هستند.

 

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان اضافه کرد: باتوجه به این‌که منطقه شادگان پیش از این صنعتی نبوده و نیروی کارآمد صنعتی نداشته یکی از کارهای ما این است که با همکاری فنی و حرفه ای بحث آموزش و مهارت آموزی را به طور جدی پیگیری کنیم تا جوانان با مهارت مورد نیاز جذب شرکت شوند‌.

 

وی گفت: عمده تجهیزات ما بومی شده هستند و حجم زیادی از قطعات را بومی کردیم. تنها دو قطعه تاکنون بومی نشده اند که آن هم توافق نامه ای برقرار شده تا کُمپرسورهای سانتریفیوژ را به یکی از سازندگان داخلی واگذار کنیم.

 

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ادامه به برنامه های آتی این شرکت اشاره و اظهار داشت: برنامه داریم که در سال آتی اینترنت اشیا(iot) را با هدف یکپارچه کردت فرآیندهای موجود در سازمان از سطوح پایین تا فرآیندهای لایه ی کسب و کار، راه اندازی نماییم. همچین در نظر داریم واحد فولادسازی را با ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن بیلت راه اندازی کنیم و با انجام اصلاحاتی، ظرفیت واحد احیا را به یک میلیون تُن برسانیم.

 

همچنین مُقرر شده است که تا سال ۱۴۰۵ با راه اندازی فولادسازی دوم به ظرفیت ۱/۲ میلیون تُن اسلب عریض و احیای دوم به ظرفیت ۱/۷ میلیون تُن، ظرفیت فولادسازی را به ۲ میلیون تُن و ظرفیت احیا را به ۲/۷ میلیون تُن برسانیم.

 

این مقام مسئول در پایان با گلایه از عدم بومی سازی فولادسازی به رغم ظرفیت های خوبی که برای این کار در استان خوزستان وجود دارد ‌گفت: با وجود اینکه پتانسیل بالایی برای فولاد سازی وجود دارد و این کار از احیا ساده تر است اما متأسفانه هنوز تدبیری برای بومی سازی اتخاذ نشده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

https://hoorkhabar.ir/710594کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.