بیش از یک هزار کلاس درس در دست ساخت است/ به سیستم سرمایشی بیشتر نیازمندیم

هورنیوز – محمد سعیدی پور روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر در محل این اداره کل اظهار کرد: ۹۱۶ کلاس درس با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

 

وی افزود: در مهرماه سال ۱۴۰۲ نیز باقی پروژه های مدرسه سازی تحویل آموزش و پرورش می شوند.

سعیدی پور ادامه داد: در دومین روز از دهه فجر امسال یکهزار و یکصد کلاس درس در کل کشور افتتاح شد که سهم خوزستان ۷۵ پروژه در قالب ۳۱۰ کلاس درس بود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود، افزود: خوزستان رکورددار ساخت مدرسه در دهه فجر امسال در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از جمله مواردی است که مورد توجه این سازمان است عنوان کرد: مشارکت خیران در امسال تاکنون ۶۷۵ میلیارد ریال بوده است و این سازمان تلاش دارد در قالب برنامه های مختلف در جذب وسیع خیران اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ در استان می توانند در ساخت مدرسه همکاری کنند بیان کرد: این اداره کل برای ساخت ۶۰ پروژه مدرسه سازی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با شرکت مناطق نفتخیز جنوب تفاهم نامه منعقد کرده است.

 

شناسایی ۳۷ ملک آموزش و پرورش خوزستان برای طرح مولد سازی

سعیدی پور در ادامه گفت: بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۲ به فروش انواع مازاد دولتی تخصیص یافته است که تاکنون ۳۷ ملک در قالب این طرح در خوزستان شناسایی شده است.

 

حذف بیش از یکهزار مدارس سنگی در خوزستان

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با بیان اینکه ۴۶۰ مدرسه سنگی با یک هزار و ۲۴۰ کلاس سنگی در خوزستان وجود داشت افزود: با اجرای حذف مدارس سنگی از سال ۹۹، در تلاش هستیم که این مدارس را تا سال آینده، به مدارس ساختمانی تغییر دهیم.

 

وی افزود: ۳۴۴ کلاس درس تاکنون انجام شده و هم اکنون جایگزین ۲۶۱ کلاس درس سنگی در دست اجرا است. همچنین اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

 

اجرای طرح شهید پناهی در خوزستان

سعیدی پور در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در راستای حذف مدارس سنگی با جمعیت بیش از ۱۰ نفر، طرح شهید پناهی خوزستان در حال اجرا است که تاکنون۳۳ کلاس درس شناسایی شده است و این طرح از مهر امسال شروع شده و تا تیر سال آینده ادامه دارد.

 

کمتر از ۱۰ درصد مدارس خوزستان خطر آفرین هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد مدارس در استان خطر ساز هستند. ادامه داد: پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ مدرسه معادل ۲۸ درصد از این مدارس به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سرانه آموزشی در خوزستان گفت: سرانه کنونی آموزشی در خوزستان ۵.۰۲ مترمربع و میانگین کشوری آن ۵.۲۰ است که تلاش داریم با ساخت بیش از یک هزار کلاس در خوزستان تا سال آینده سرانه آموزشی را به ۵.۴۲ مترمربع افزایش دهیم.

 

سعیدی پور با بیان اینکه تاکنون سه هزار کولر در مدارس خوزستان توزیع شده است افزود: در خوزستان به سیستم سرمایشی بیش از سیستم گرمایشی نیاز است و برای بهبود شرایط در این بخش نیاز است تا سه هزار کولر دیگر در مدارس خوزستان توزیع شود.

https://hoorkhabar.ir/710436کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.