تعداد میانسالان چاق در خوزستان از ۹۳ هزار گذشت!

هورنیوز – دکتر پژمان بختیاری‌نیا، با اشاره به ثبت اطلاعات یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۱۷ میانسال خوزستانی در سامانه سیب اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۴۴۲ هزار و ۴۱۲ سالمند حداقل یک بار از مراکز بهداشت خوزستان تحت پوشش این دانشگاه خدمات دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: در این مدت ۲۴۷ هزار و ۸۱۱ نفر تمام خدمات ارزیابی دوره‌ای سلامت میانسالان، ۳۱۴ هزار و ۹۲ نفر تمام خدمات شیوه زندگی و ۴۲۶ هزار و ۱۸۶ نفر حداقل یک خدمت ارزیابی دوره‌ای سلامت میانسالان را از طریق مراقبان سلامت و بهورزان در پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت دریافت کرده‌اند.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این مدت برای ۳۷۲ هزار و ۷۰۸ نفر خدمت تن‌سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه انجام شده است که ۱۵۵ هزار و ۲۵۹ نفر دارای اضافه وزن، ۹۳ هزار و ۱۶۱ نفر مبتلا به چاقی و ۱۸۱ هزار و ۹۲۸ نفر دچار چاقی شکمی شناسایی شده‌اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس ارزیابی الگوی تغذیه، در استان خوزستان ۸۳ هزار و ۸۵۳ نفر الگوی نامطلوب مصرف لبنیات، ۸۲ هزار و ۷۵۴ نفر الگوی نامطلوب مصرف میوه، ۷۸ هزار و ۲۷۸ نفر الگوی نامطلوب مصرف سبزی، ۵۳ هزار و ۶۵ نفر الگوی نامطلوب مصرف نمکدان، ۸۷ هزار و ۵۷۱ نفر نفر الگوی نامطلوب مصرف فست فود و نوشابه و ۴ هزار و ۲۰۸ نفر الگوی نامطلوب مصرف روغن داشته‌اند.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/710383کپی شد!
92