سرگذشت نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر چه شد؟

با ورود مقتدرانه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص متخلفین پتروشیمی امیرکبیر دستوراتی صادر شد که نشان از عزم جدی قوه قضائیه و دولت در مواجه با این موارد است و امیدواریم یک چنین روند ادامه پیدا کند تا مردم همچنان احساس کنند که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با جدیت به دنبال منکوب کردن سرشاخه های تخلف و فساد هستند.

هورنیوز – آبانماه سال گذشته خبر نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر در رسانه های کشوری چنان سروصدا به پا کرد که مسئولین بلندپایه از قوه قضائیه و مجلس تا رئیس جمهور و برخی نهادهای نظارتی و… دیگر با مصاحبه های مختلف پیگیر این موضوع مهم شدند و دستوراتی را در خصوص آن صادر کردند.

اما این مطالبه برای رسیدگی به تخلفات عنوان شده تنها به مسئولین و رسانه ها ختم نشد و شهروندان خوزستانی و بعضا استانهای دیگر نیز با دست به دست کردن آن در فضای مجازی در آن زمان خواهان رسیدگی به این فیش های نجومی شده بودند.

در همین زمینه با ورود مقتدرانه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص افراد مذکور دستوراتی صادر شد که نشان از عزم جدی قوه قضائیه و دولت در مواجه با این موارد است و امیدواریم یک چنین روند ادامه پیدا کند تا مردم همچنان احساس کنند که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با جدیت به دنبال منکوب کردن سرشاخه های تخلف و فساد هستند.





همچنین پس از این دستورات سازمان بازرسی کل کشور، سعید محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه سرمایه رفاه عطف به نامه سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر، خواستار جایگزینی برای افراد متخلف شد و عنوان کرد در صیانت از بیت المال هیچگونه مماشاتی صورت نپذیرد.
در نهایت هم نیز با حکم مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور یکی از این افراد دخیل در پرونده از مسئولیت خود برکنار شد و دیگر افراد نیز شامل برخی احکام دیگر شدند که در نامه بازرسی کل کشور(در همین گزارش) می توانید مراجعه کنید.

پی نوشت:

 در پایان نامه سازمان بازرسی کل کشور اشاره شده، به موجب بررسی های صورت گرفته برخی از وجوه واریزی(مبالغ قابل توجه) با منشاء پیمانکاران و متعاملین شرکت پتروشیمی امیرکبیر بوده است که بسیار مهم است و تنها این بررسی ها به فیش های نجومی ختم نمی شود و در آینده ای نه چندان دور از آنها نیز پرده برداری می شود.

https://hoorkhabar.ir/710196کپی شد!
302