اجرای چهارمین گردهمایی بین المللی «سرطان از آزمایشگاه تا بالین» پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

هورنیوز – در روز نخست چهارمین گردهمایی بین المللی سرطان پژوهشگاه رویان، متخصصان و اساتید حوزه زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و همچنین اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و خیرین سلامت حضور یافتند.

 

در ابتدای این مراسم، پروفسور امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی و یکی از دبیران علمی سمپوزیوم به بیان دیدگاه های نوین در خصوص پیشگیری و درمان سرطان پرداخت.

 

وی با اشاره به مدل دانشگاه تکزاس و مرکز درمان سرطان ام.دی اندرسون (MD Anderson Cancer Center)، آرزو کرد تا این بیماری از کشور ریشه کن شود.

 

دکتر فائزه شکری دیگر دبیر علمی این گردهمایی با اشاره به برنامه و محورهای علمی گردهمایی به تازه های درمان سرطان و محصولات بومی تولید شده در درمان سرطان از جمله محصولات شرکت دانش بنیان کیاسل(کیان ایمن سلول) اشاره کرد و گفت: که تازه ترین یافته های پژوهشی سرطان و پروژه ها در این برنامه معرفی خواهند شد.

 

در حاشیه این برنامه علمی – تخصصی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی – درمانی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار شد و شرکت های دانش بنیان پژوهشگاه رویان، به معرفی محصولات پیشرفته سلولی و تازه ترین یافته ها پرداختند که با استقبال چشمگیر رسانه ها همراه بود.

 

دکتر مرضیه ابراهیمی عضو هیأت علمی و مدیر کار گروه سرطان پژوهشگاه رویان، با تأکید بر این که پیشگیری بهتر از درمان است اظهار کرد: باید هزینه های متحمل بر درمان را کنار بگذاریم و به سمت پیشگیری و تشخیص هوشمندانه سرطان اقدام کنیم؛ چرا که پیشگیری زود هنگام و تشخیص زود هنگام هم مشکلات بیمار و هم دغدغه های خانواده را کمتر می کند.

 

وی افزود: درمان سرطان به روش های نوین از جمله سلول درمانی و ژن درمانی نیازمند هزینه های گزاف اولیه برای توسعه این فناوری می باشد که نیازمند همت خیرین و حمایت های دولتی است. در این گردهمایی نتایج حاصل از انجام کارآزمایی های بالینی با استفاده از سلول های کشنده طبیعی از افراد غیر خویشاوند برای درمان بیماران مبتلا به تومورهای بدخیم مغزی ارائه گردید که از جمله پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی محسوب می شود.

 

چهارمین گردهمایی بین المللی سرطان از آزمایشگاه تا بالین، با تلاش پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و پژوهشکده علوم تولید مثل و همچنین همکاری مرکز سلول درمانی و مرکز توسعه فناوری تولید محصولات پیشرفته سلولی پژوهشگاه رویان و خیرین سلامت برگزار شد.

 

مهدی لطفی پناه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان گفت: بر اساس مستندات بین المللی و رسانه های تحلیل علم از جمله الزویر(Elsevier) پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و جمهوری اسلامی ایران همچنان در دو حوزه و شاخه های زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و علوم تولید مثل پیشتاز و سرآمد منطقه خاورمیانه و جهان است و امید داریم با برگزاری این نشست های تخصصی جایگاه خود را در سطح منطقه خاورمیانه و جهان حفظ کنیم و با تبادل دانش، زمینه ارتقاء سطح علمی در کشور را فراهم کنیم.

https://hoorkhabar.ir/710061کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.