اثرگذاری سیاست و برنامه های سازمان صمت خوزستان بر اقتصاد استان

هورنیوز – حمید رضا فلاح سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان چهارم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و نیاز کشور و استان به گاز، میزان مصرف گاز روزانه صنایع در خوزستان را کاهش دادیم. این کاهش مصرف به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا صنایع بتوانند با کمترین ظرفیت، تولید داشته باشند و تعطیل نشوند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از اقتصاد خوزستان در اداره کل صمت استان برنامه ریزی می شود افزود: سیاست و برنامه های این اداره کل بر اقتصاد استان بسیار اثر گذار است.

 

فلاح گفت: از ابتدای سال جاری، ۶۴۰ جواز تاسیس صادر شد که با عملیاتی شدن این‌ مجوزها ۲۵ هزار شغل در خوزستان ایجاد خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اظهار کرد: از شروع سال جاری جمعا ۱۹۵ هزار بازرسی صورت گرفته که، ۱۰ هزار پرونده به ارزش ۸۲ هزار میلیاد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد. مجموعا ۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که ۳۸۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت: چندین پروژه تحولی را در دست کار داریم که مهم ترین آن، راه اندازی معادن راکد، برگشت به تولید واحدهای غیر فعال و ثبت واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت برای شفافیت تحویل و توزیع و ذخیره کالا در استان است.

 

برگشت به تولید یکصد واحد تولیدی تا پایان امسال در خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: تا پایان امسال ۱۰۰ واحد راکد در خوزستان به چرخه تولید برمی ‌گردند. در حال حاضر ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که ۱۸۰ واحد از این تعداد قابلیت برگشت دارند.

 

فلاح گفت: مشکل واحدهای تولیدی در خوزستان که به دلیل مختلف به تملک بانک ها در آمده اند تا پایان امسال برطرف خواهد شد.

 

پیگیری توسعه خوشه‌های صنعتی

وی با تاکید بر اهمیت توسعه خوشه‌های صنعتی در استان افزود: در بحث خوشه‌های صنعتی به صورت ویژه ورود خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم ارتباط میان صنایع بزرگ و کوچک و توسعه خوشه‌های صنعتی به بهترین شکل در استان محقق شود.

 

سرپرست سازمان صمت خوزستان با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها گفت: تفاهم‌ نامه‌ای با بانک ملی و همکاری سازمان برنامه و بودجه استان منعقد شده که براساس آن مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار با نرخ سود ۱۴ درصد(به ازای هر واحد ۵ میلیارد تومان) در اختیار واحدهای دانش بنیان، نوپا و شتاب دهنده تعلق می‌گیرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت به طرح‌های دارای تولیدات بر پایه دانش پرداخت می‌شود. یک سال فرصت است که این اعتبار جذب شود و امیدوارم این مساله که امتیاز بسیار خوبی برای واحدهای دانش‌ بنیان است به بهترین شکل به واحدهای دانش بنیان استان تعلق بگیرد.

 

تامین اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی از محل تبصره ۱۸

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد: مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای کمک به واحدهای تولیدی خوزستان از محل تبصره ۱۸ به زودی تامین خواهد شد.

 

فلاح افزود: بر اساس اعلام بانک های خوزستان یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

 

وی اظهار داشت: به نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها معترض هستیم و باید بیش از این به واحدهای تولیدی کمک شود. مطالبه ما پرداخت تسهیلات از منابع استان از سوی بانک ها است.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: در خوزستان حدود ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد که، بانک ها باید به اندازه منابعی که وارد خوزستان می شود تسهیلات پرداخت کنند و پاسخگوی نیاز استان باشند.

https://hoorkhabar.ir/710052کپی شد!
126
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.