صادرات چرم‌ و پوست از کشور به اسم ضایعات

هورنیوز – گمرک با ارسال نامه‌ای به واحد‌های ستادی و اجرایی از تخلف برخی صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور پرده برداشت. «رنگ کردن گنجشک و فروش آن به‌جای قناری» ضرب‌المثل معروفی است که نیاز به توضیح آن نیست، اما اخیراً گمرک از تخلف برخی صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور پرده برداشت که هنگام صادرات محصولات باارزش صادراتی را به اسم ضایعات چرم یا اشبالت از کشور خارج می‌کنند.

 

برخی از صادرکنندگان این محصول برای اینکه هزینه‌های گمرکی کمی پرداخت کنند عنوان ضایعات را روی محصول خود می‌گذارند، اما این بار گمرک متوجه این موضوع شده است و با ارسال نامه‌ای به واحد‌های ستادی و اجرایی بر دقت در انجام تشریفات صادرات محمولات صادراتی پوست، چرم و سالامبور تأکید مجدد کرده است.

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران صراحتاً به تخلف برخی صادرکنندگان و اظهار برخی محصولات پوست و چرم و سالامبور ذیل تعرفه‌های ۴۱۱۵ و ۰۵۱۱۹۹۶۰ تحت عنوان ضایعات پوست و یا اشبالت اشاره کرده و دستور داده است که اظهار محصولات صادراتی پوست و چرم و سالامبور صرفاً در گمرکات تخصصی انجام شود.

 

لزوم اعمال کنترل‌های دقیق و بررسی اسنادی و ارزیابی کامل، اخذ نظریه آزمایشگاه جهت تعیین ماهیت و مجوز جهاد کشاورزی برای صادرات پوست، چرم و سالامبور از جمله دستورات گمرک کشور است که امید می‌رود باعث شود در آینده سخت‌گیری‌های بیشتری در زمان صادرات این محصولات ایجاد شود؛ بنابراین گزارش تنها میزان صادرات سالامبور در سال ۱۳۹۱ که در بیشترین میزان بوده از ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرده بود، اما در سال‌های اخیر صادرات این محصول به‌شدت کاهش یافته است.

https://hoorkhabar.ir/710023کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.