وزارت نفت تکالیف خود را در خصوص مسئولیت‌ های اجتماعی نادیده می گیرد

هورنیوز – جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در انتقاد به بی‌توجهی وزارت نفت نسبت به انجام تعهداتش در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی که برعهده دارد، گفت: مهمترین موضوع در حوزه عمران برای مناطق محروم و کم برخوردار انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط زیرمجموعه‌های وزارت نفت است که در قانون به صراحت بر آن تاکید شده است.

 

وی ادامه داد: وزارت نفت باید در استان خوزستان و حوزه انتخابیه‌ام توزیع و تخصیص عادلانه بودجه‌های عمرانی را بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی که برعهده دارد به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

 

او تصریح کرد: هم‌اکنون در آبادان طرحی ملی تحت عنوان توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان را داشتیم اما متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی از سوی وزارت نفت برای اجرای این پروژه در قالب انجام مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت نشده است، از سوی دیگر عوارض نوسازی شهرداری آبادان و تخلفات ماده ۱۰۰ این طرح که بر آن مترتب شده است هم طبق قانون پرداخت نشده است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده به عنوان نماینده مردم این منطقه درخواست اعمال ماده ۲۳۴ را دادم که تنها عوارض نوسازی فاز ۲ مبلغی حدود ۳۸۲ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین جرایم ماده ۱۰۰ را نیز که محاسبه کنیم همین میزان خواهد شد که به این مبلغ اضافه خواهد شد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه در وزارت نفت نه تنها مسئولیت‌های اجتماعی انجام نمی‌شود بلکه تکالیف قانونی که در بخش عوارض و مالیات مربوط به پروژه‌های در حال اجرا برعهده دارند نیز پرداخت نمی‌کند.

https://hoorkhabar.ir/710003کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.