علل پیری زودرس پوست چیست؟

هورنیوز – این روزها شاید جملاتی مانند جوان‌سازی پوست، حذف چین و چروک‌ها و درمان قطعی جوش و آکله را در پست‌های تبلیغاتی فضای مجازی دیده باشید، طوری‌که آن‌ها مدعی هستند با استفاده از برخی کرم‌ها در دوره‌ای مشخص می‌توانید پوست صورت‌تان را جوان کنید. حتی روش‌هایی مانند لیزر درمانی هم توصیه می‌شود اما متخصصان معتقدند این توصیه‌ها کمکی به پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت شما ندارد.

 

سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه ا…  اظهار داشت: این روزها درباره راه‌های پیگشری از پیری زودرس سوال‌های زیادی پرسیده می‌شود. متاسفانه روش‌هایی مانند استفاده از کرم‌ و درمان‌های لیزری که توصیه می‌شوند، درصورتی‌که این‌ها راه‌های پیشگیری نیستند، بلکه این روش‌ها صرفاً کمک کننده هستند تا تغییرات مربوط به پیری را تسهیل کنند.

 

وی در مورد علل پیری زودرس پوست گفت: استرس و آلودگی‌های محیطی مانند آلودگی هوا، استفاده از سیگار و دخانیات می‌توانند سبب پیری زودرس پوست شوند، دخانیات علاوه بر اینکه سبب تنگی عروق ارگان‌های مختلف بدن و بروز سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود نقش موثری در پیری زودرس پوست دارد.

 

روش‌های پیشگیری از پیری زودرس پوست

داوودی معتقد است یکی ار بهترین روش‌ها برای جلوگیری از پیری زودرس پوست پیروی از الگوی زندگی سالم است، داشتن خواب مناسب و تغذیه سالم، پرهیز از غذاهایی تحت عنوان غذاهای فست‌فودی به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند.

 

این متخصص پوست و مو در ادامه گفت: یکی از این روش‌ها پرهیز از آفتاب است چراکه آفتاب ۵۰ درصد علت پیری پوست است، اگر توجه کرده باشیم افرادی که شغل‌شان کشاورزی است و زمان زیادی زیر تابش نور خورشید و آفتاب هستند پوست‌شان در مقایسه با هم‌سن و سال‌های خودشان در زندگی شهری کاملا متفاوت است، بنابراین مهمترین علت پیری زودرس پوست تماس‌های طولانی و بدون محاظت شده پوست با آفتاب است.

 

داوودی در پایان یادآور می‌شود: برعکس چیزی که معمولاً مراجعه کننده‌ها انتظار دارند استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوانسازی راه‌های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می‌توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان‌تر نشان دهند.

https://hoorkhabar.ir/709888کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.